Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlands dagbladonderzoek tweede bij internationale ROI-onderzoeksprijs

Het onderzoek naar de optimalisatie van de effectiviteit van dagbladadvertenties - van Validators en Cebuco - heeft bij de Esomar Research…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het door Validators en Cebuco ingezonden paper was gebaseerd op een onderzoek in opdracht van Erdee Media. Esomar is de wereldwijde belangenorganisatie voor marketingonderzoek, en vertegenwoordigd ruim 120 landen. De Effectiveness Award wordt toegekend aan marktonderzoek de beste effectiviteit laat zien. Afgelopen woensdag werd tijdens het Esomar Congres met ruim 900 bezoekers de Award overhandigd aan een Australisch bureau.

related partner content for mobile comes here

Uit het juryrapport: 'Het genomineerde onderzoek is gekozen uit meer dan 40 internationale papers.' De jury van Esomar zegt: 'Het principe is simpel, maar zeer krachtig. Markt onderzoeken die direct resultaat opleveren hebben de toekomst.'

De case is in opdracht van het Reformatorisch Dagblad van Erdee Media Groep uitgevoerd. De resultaten van het onderzoek geven een vernieuwd inzicht hoe consumenten een krant lezen en hoe advertenties opvallen. Adverteerders en media-eigenaren van dagbladen kunnen volgens het onderzoek dankzij concrete learnings eenvoudig tot 25% meer rendement uit dagbladadvertenties halen. Wereldwijd kunnen deze vernieuwde inzichten voor adverteerders extra omzet opleveren, aldus Validators en Cebuco.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in