Nederlands dagbladonderzoek tweede bij internationale ROI-onderzoeksprijs


Het door Validators en Cebuco ingezonden paper was gebaseerd op een onderzoek in opdracht van Erdee Media. Esomar is de wereldwijde belangenorganisatie voor marketingonderzoek, en vertegenwoordigd ruim 120 landen. De Effectiveness Award wordt toegekend aan marktonderzoek de beste effectiviteit laat zien. Afgelopen woensdag werd tijdens het Esomar Congres met ruim 900 bezoekers de Award overhandigd aan een Australisch bureau.
Uit het juryrapport: 'Het genomineerde onderzoek is gekozen uit meer dan 40 internationale papers.' De jury van Esomar zegt: 'Het principe is simpel, maar zeer krachtig. Markt onderzoeken die direct resultaat opleveren hebben de toekomst.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe case is in opdracht van het Reformatorisch Dagblad van Erdee Media Groep uitgevoerd. De resultaten van het onderzoek geven een vernieuwd inzicht hoe consumenten een krant lezen en hoe advertenties opvallen. Adverteerders en media-eigenaren van dagbladen kunnen volgens het onderzoek dankzij concrete learnings eenvoudig tot 25% meer rendement uit dagbladadvertenties halen. Wereldwijd kunnen deze vernieuwde inzichten voor adverteerders extra omzet opleveren, aldus Validators en Cebuco.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid