Meer televisiereclame in tweede kwartaal


De toename is vooral te danken aan bedrijven die vorig jaar nog een stap terug moesten doen: telecommunicatie, internetaanbieders en autofabrikanten. Het afgelopen kwartaal waren dat juist de grootste groeiers.
Over geheel vorig jaar besteedden bedrijven 681 miljoen euro aan reclame op de publieke, regionale en commerciële televisiezenders. Dat was 6 procent minder dan in het jaar daarvoor. Maar 2000 was dan ook een recordjaar, vooral door reclames voor bedrijven in de it- en telecomsector, voor automerken en voor uitzendbureaus. De eerste drie categorien lijken nu weer
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSterug te komen, meldt het ANP.
Groeiers zijn ook verschillende soorten dranken, zoals yoghurtdranken, bier en koffie en verder gemaksproducten zoals kant-en-klaarmaaltijden.
Het reclamegeld was goed besteed, want de kijkdichtheid in het tweede kwartaal was hoog. Dat kwam door de uitzonderlijke verkiezingsstrijd in april en mei en door het WK voetbal in juni.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid