Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer televisiereclame in tweede kwartaal

Bedrijven hebben in het tweede kwartaal van dit jaar 7 procent meer uitgegeven aan televisiereclame, vergeleken met dezelfde periode…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De toename is vooral te danken aan bedrijven die vorig jaar nog een stap terug moesten doen: telecommunicatie, internetaanbieders en autofabrikanten. Het afgelopen kwartaal waren dat juist de grootste groeiers.

related partner content for mobile comes here

Over geheel vorig jaar besteedden bedrijven 681 miljoen euro aan reclame op de publieke, regionale en commerciële televisiezenders. Dat was 6 procent minder dan in het jaar daarvoor. Maar 2000 was dan ook een recordjaar, vooral door reclames voor bedrijven in de it- en telecomsector, voor automerken en voor uitzendbureaus. De eerste drie categorien lijken nu weer

terug te komen, meldt het ANP.

Groeiers zijn ook verschillende soorten dranken, zoals yoghurtdranken, bier en koffie en verder gemaksproducten zoals kant-en-klaarmaaltijden.

Het reclamegeld was goed besteed, want de kijkdichtheid in het tweede kwartaal was hoog. Dat kwam door de uitzonderlijke verkiezingsstrijd in april en mei en door het WK voetbal in juni.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in