Overslaan en naar de inhoud gaan

Herhaling op herhaling

De meeste films die op tv voorbij komen, zijn al eens uitgezonden. Maar we bekijken ze graag nog een keer, inclusief de reclame-blokken die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Was het vroeger alleen in het zomer-/komkommerseizoen raak, tegenwoordig worden de kijkers naar films op tv voortdurend getracteerd op herhalingen, en op herhalingen van herhalingen. Je zou denken dat adverteerders niet erg gelukkig zijn met deze eindeloze herkauwbewegingen. Maar niets is minder waar. Kijkers vinden het namelijk helemaal geen punt om een film voor de tweede, derde of vierde keer te zien. Integendeel, vaak liggen de kijkcijfers bij een herhaling hoger dan bij de eerste vertoning. En die kijkdichtheid neemt ook niet af tijdens de 'pauzes', als we de media-experts mogen geloven. Mediaplanners maken zich dan ook totaal geen zorgen, want nog nooit is aangetoond dat de wervingskracht van spotjes tijdens herhalingen te wensen overlaat. Daar komt nog bij dat de prijzen voor de 'tweedehands' reclameblokken vaak wat lager liggen. Dus is er geen enkele reden om een commercial niet aan te bieden tijdens de zesde vertoning in drie jaar tijd van Silence of the Lambs. Maar let wel: dit alles geldt alleen voor films! Herhalingen van tv-shows bijvoorbeeld zijn weer een heel ander verhaal. Daar heeft de kijker na één keer echt meer dan genoeg van.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>bron: Werben & Verkaufen <#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in