Herhaling op herhaling


Was het vroeger alleen in het zomer-/komkommerseizoen raak, tegenwoordig worden de kijkers naar films op tv voortdurend getracteerd op herhalingen, en op herhalingen van herhalingen. Je zou denken dat adverteerders niet erg gelukkig zijn met deze eindeloze herkauwbewegingen. Maar niets is minder waar. Kijkers vinden het namelijk helemaal geen punt om een film voor de tweede, derde of vierde keer te zien. Integendeel, vaak liggen de kijkcijfers bij een herhaling hoger dan bij de eerste vertoning. En die kijkdichtheid neemt ook niet af tijdens de 'pauzes', als we de media-experts mogen geloven. Mediaplanners maken zich dan ook totaal geen zorgen, want nog nooit is aangetoond dat de wervingskracht van spotjes tijdens herhalingen te wensen overlaat. Daar komt nog bij dat de prijzen voor de 'tweedehands' reclameblokken vaak wat lager liggen. Dus is er geen enkele reden om een commercial niet aan te bieden tijdens de zesde vertoning in drie jaar tijd van Silence of the Lambs. Maar let wel: dit alles geldt alleen voor films! Herhalingen van tv-shows bijvoorbeeld zijn weer een heel ander verhaal. Daar heeft de kijker na één keer echt meer dan genoeg van.
<#FONT SIZE=1>bron: Werben & Verkaufen <#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid