Overslaan en naar de inhoud gaan

Duidelijkheid over geneesmiddelenreclame

De stichting Code Geneesmiddelenreclame heeft nieuwe regels vastgesteld om de grens tussen informatie en reclame aan te geven. Het gaat om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de stichting bestaat er te weinig duidelijkheid over de grens tussen informatie en reclame. Half mei won het farmaceutische bedrijf Novartis Pharma een rechtszaak over een televisiespotje. Daarin waarschuwde een 'arts' dat schimmelnagels besmettelijk zijn en dat de aandoening niet vanzelf overgaat. Het Openbaar Ministerie heeft hoger beroep aangetekend. Wanneer dit dient, is nog niet bekend.

related partner content for mobile comes here

Overigens staat de zelfregulerende code van de stichting los van het wettelijke Besluit geneesmiddelenreclame, waaraan de branche zich moet houden. Dat besluit is ook aan verandering toe, maar het wetsvoorstel hiervoor ligt nog steeds onbehandeld bij de Tweede Kamer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in