Overslaan en naar de inhoud gaan

Visie is 10%, de rest is implementatie

Het is zinvol om een visie te formuleren, maar niet als het bij formuleren blijft. Uitvoering is alles.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel leiders maken de fout dat zij weliswaar een pakkende visie formuleren maar vervolgens nalaten om die visie ook daadkrachtig te implementeren, stelt Todd D. Jick (Center for Ececutive Development, Boston). Je kunt wel een meeslepende ‘visiespeech’ en dito statement uitvaardigen, maar als de medewerkers niet zien hoe die visie vertaling moet krijgen in hun dagelijkse bezigheden wordt het niks. Leiders moeten zich dus actief bezighouden met de implementatie van hun visie. Dat begint met het beantwoorden van vragen over het commitment van de medewerkers: Wier commitment aan de visie is cruciaal voor de implementatie ervan? In hoeverre zijn zij gecommitteerd? Waarom zijn sommige mensen niet gecommitteerd? Hoe kan hun commitment worden versterkt? Het is belangrijk om een coalitie te vormen van ‘bondgenoten’ en ‘toegewijde supporters’ die samen de visie gaan uitvoeren. Vervolgens moet de visie worden geoperationaliseerd in termen van ‘nieuwe manieren om dingen te doen’: nieuwe processen, nieuwe criteria, nieuw gedrag, nieuwe manieren van denken enzovoort. Een visie in uitvoering is zichtbaar in nieuw denken en doen van de mensen in de organisatie - inbedding en institutionalisering van nieuwe gewoontes.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>bron: business strategy review<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in