Overslaan en naar de inhoud gaan

Syndicated selling: strategie voor moeilijke tijden

Een slimme strategie voor moeilijke tijden met krappe marketingbudgetten? Bundel de krachten met andere bedrijven en stuur teams op pad die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Steeds meer marketingteams en hun klanten steken de koppen (en de budgetten) bij elkaar om zo voordelig mogelijk campagne te voeren. 'Cross-selling', ook wel 'syndicated selling' genoemd, is momenteel een duidelijke trend, maar het succes ervan is wel afhankelijk van een paar factoren. Ten eerste dienen de produc-ten die in een gezamenlijke campagne met elkaar meeliften op z'n minst inhoudelijk iets met elkaar te maken hebben. En verder moet het natuurlijk gaan om bedrijven die niet met elkaar concurreren. Last but not least moeten de klanten ervan op aankunnen dat alle merken gelijk worden behandeld. Het marketingteam moet de retailer weten te over-tuigen van de voordelen van syndicated selling, met andere woorden weten te vertellen dat het leidt tot tijdsbesparing en niet tot verwarring. Maar als aan die voorwaarden is voldaan, lijkt er geen enkele reden te zijn waarom één reclamebureau niet verschillende merken tegelijkertijd kan bedienen. Het scheelt in elk geval enorm in onderzoek, overhead en reiskosten. En als we het toch over reizen hebben: met name de momenteel zwaar geplaagde touroperators en autoverhuurbedrijven hebben cross-selling ontdekt. Toch worden er in de marketingbranche ook sceptische geluiden gehoord. 'Klanten willen dat je als verkoopteam hun t-shirt draagt, en dan kun je vervolgens toch moeilijk een verkooppraatje beginnen over een ander merk', aldus een medewerker van FDS Field Marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in