Overslaan en naar de inhoud gaan

Levensmiddelen met duurzaam keurmerk sterk gegroeid, vooral Beter Leven

In meerdere productcategorieën is het omzetaandeel in de supermarkt van producten met een keurmerk al 30 procent of meer.
Miniatuurvoorbeeld
Biologische mayonaise
© Unilever
Miniatuurvoorbeeld
Biologische mayonaise
© Unilever

De verkoop in supermarkten van voeding met een onafhankelijk gecontroleerd keurmerk voor duurzaamheid stijgt dit jaar opnieuw fors. Met een groei van 20 procent voegen de keurmerken ruim 300 miljoen euro extra toe aan de supermarktomzet in het eerste half jaar van 2018. Dat stelt IRI Nederland, aanbieder van marktinformatie op het gebied van FMCG en Retail.

related partner content for mobile comes here

In meerdere productcategorieën, zo stelt IRI, is het omzetaandeel in de supermarkt van producten met een keurmerk al 30 procent of meer: Het gaat om voeding die voldoet aan strengere eisen voor duurzaamheid, transparantie en controle in de hele keten. 

Vleeswaren

IRI: ‘In vergelijking met de reguliere supermarktgroei van 2,6 procent in dezelfde periode, winnen producten met een keurmerk dus duidelijk aandeel. De grootste groei wordt gerealiseerd door het Beter Leven Keurmerk, met name in vleeswaren. Hiervan is het aanbod sterk uitgebreid de afgelopen jaren. Beter Leven laat een groei zien van 200 miljoen euro (+32 procent) en vleeswaren met een keurmerk, met name Beter Leven, voegde 50% meer omzet toe (plus 95 miljoen euro).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in