Overslaan en naar de inhoud gaan

Purpose Award 2018 gaat naar ceo van vleesverwerker Stegeman

Remco Kok, ceo Stegeman, heeft team en directies laten inzien dat vlees niet de toekomst heeft.
Miniatuurvoorbeeld
Homepage
© Stegeman
Miniatuurvoorbeeld
Homepage
© Stegeman

Remco Kok, ceo van Stegeman, heeft de Purpose Award 2018 gewonnen. Dat is een aanmoedigingsprijs die wordt gegeven aan een bedrijf of persoon waarbij de impact van purpose zichtbaar is. De prijs wordt uitgereikt naar aanleiding van het jaarlijks door De Droomfabriek georganiseerde Purpose Day.

related partner content for mobile comes here

De jury motiveert de keuze voor Kok als volgt: ‘We roemen Kok voor zijn heldere claim, voor het succesvol meekrijgen van zijn team, en de directies van de twee bedrijven waar Stegeman eigendom van is. Kok weet met zijn visie een bedrijf dat al 160 jaar worst maakt in te zien dat vlees niet de toekomst heeft. Met zijn duidelijke claim en Purpose Manifest neemt hij zijn hele bedrijf mee in de 0-50-100 strategie. Nul verspilling, 50 procent minder vlees in producten en 100 procent transparantie. Dat is een claim op de toekomst.’

Volgens de jury is het vooral een bijzonder prestatie van Kok dat hij niet alleen zijn medewerkers van het bedrijf waar 160 jaar traditionele vleesverwerking in de muren zit, meekrijgt, maar ook de eigenaar van Stegeman, het Spaanse Campofrio. ‘Dat is ook overtuigd geraakt van Koks visie.’

Eerdere winnaars van de Purpose Award waren Dutch Weed Burger en CRDL. Het is voor het eerst dat een persoon de prijs wint.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Freek van Diepen

Stegeman een bedrijf met toekomst, dit is de toekomst.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in