Overslaan en naar de inhoud gaan

Let op de early adopters!

Bij de ontwikkeling en marketing van (nieuwe en oude) producten is het gedrag van early adopters een onmisbare wegwijzer. Maar hoe kom je…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Early adopters zijn de opinieleiders onder de consumenten. Ze zijn niet bang om risico te nemen, pikken als eersten trends en nieuwe ideeën op, en geven ze door aan de, uiterst belangrijke, 'early majority'. Zodra deze groep gewonnen is voor een bepaald merk of product, kan er eigenlijk weinig meer misgaan. Kortom: het is van het grootste belang om early adopters te identificeren. Daarbij dient zich onmiddellijk de vraag aan of voor elk nieuw product deze groep dezelfde is, met andere woorden: zijn de early adopters bij ijsjes dezelfde mensen als bij, pakweg, financiële diensten? Het antwoord is ja, zo blijkt uit onderzoek. In beide gevallen gaat het om dat deel van de bevolking dat het eens is met uitspraken als: 'Ik probeer de nieuwste technologische ontwikkelingen zo goed mogelijk bij te houden', 'Ik houd ervan om me te onderscheiden van de massa' en 'Ik lees altijd de financiële pagina's in de krant'. Ook gaat het in beide gevallen om een categorie mensen (vaak vrouwen) met een goede opleiding en een relatief hoog inkomen. Een andere interessante vraag is of early adopters in verschillende landen dezelfde kenmerken vertonen. Ook hier lijkt het antwoord bevestigend te zijn. Early adopters in China verschillen niet wezenlijk van die in Europese landen, hoewel er wel enkele cultuurbepaalde eigenschappen te onderscheiden zijn.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Esomar Research World<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in