Overslaan en naar de inhoud gaan

Metro loopt mondiaal klappen op

Het Zweedse krantenconcern Metro Internationaal loopt in wereldwijd gevoelige klappen op. De gratis krant stopt in Zurich, stelt de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Zurich heeft de aartsrivaal van Metro, het Noorse Schibsted, er met de gratis krant 20 Minutes voor gezorgd dat de uitgave van Metro financieel niet meer aantrekkelijk is. De Noren willen met 20 Minutes nog voor 2006 in alle Europese steden waar Metro verschijnt de concurrentie aangaan. Het uitstellen van de Parijse Metro is op conto te schrijven van de CGT, de krachtige communistische vakbond. Deze eist dat de distributie van de krant exclusief wordt verzorgd door de NMPP, een bedrijf dat alle Parijse dagbladen verspreidt. Het opheffen van Metro in de Argentijnse hoofdstad komt vanwege de belabberde economische situatie waarin het land zich bevindt. Tevens is de concurrentie in Buenos Aires moordend. De lokale mediagigant Grupo Clarin geeft twee gratis kranten ‒ El Diario de Bosillo en La Razon ‒ uit. In het verleden moest Metro de editie in Newcastle al staken.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in