Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijkshop verliest kort geding Red Pepper

Kijkshop heeft het kort geding dat was aangespannen tegen zijn voormalige reclamebureau Red Pepper verloren. De winkelketen was gevallen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omdat Red Pepper na een succesvolle samenwerking met Kijkshop in mei toch aan de kant werd geschoven, plaatste het bureau een vierpagina advertentie in Adformatie getiteld 'De retailer die slimmer is dan een Hema-worst, belt nu Red Pepper'. De Hema-worst was een verwijzing naar de nieuwe marketingmanager, die vlak na zijn komst een nieuwe bureaupitch had uitgeschreven.
Met de campagne wilde Red Pepper laten weten het onbegrijpelijk te vinden dat de retailer niet verder wilde. Directeur Tjeerd de Jong daarover: ‘Binnen één maand na de start van onze campagne had Kijkshop 65 procent meer bezoekers in de winkels en 20 procent meer verkopen. Dat is een ongekend hoge score.’

related partner content for mobile comes here

De vice-president van de Amsterdamse rechtbank oordeelde dat de uitlatingen in de campagne niet ernstig genoeg waren om Kijkshop de geëiste schadevergoeding toe te kennen. Ook hoeft Red Pepper niet te rectificeren. Het bureau moet wel ophouden met ‘het gebruik van merken van Kijkshop op een wijze waarbij afbreuk wordt gedaan aan de reputatie van de merken’ van de retailer. Kijkshop betaalt de kosten van het geding.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in