Kijkshop verliest kort geding Red Pepper
Omdat Red Pepper na een succesvolle samenwerking met Kijkshop in mei toch aan de kant werd geschoven, plaatste het bureau een vierpagina advertentie in Adformatie getiteld 'De retailer die slimmer is dan een Hema-worst, belt nu Red Pepper'. De Hema-worst was een verwijzing naar de nieuwe marketingmanager, die vlak na zijn komst een nieuwe bureaupitch had uitgeschreven.
Met de campagne wilde Red Pepper laten weten het onbegrijpelijk te vinden dat de retailer niet verder wilde. Directeur Tjeerd de Jong daarover: ‘Binnen één maand na de start van onze campagne had Kijkshop 65 procent meer bezoekers in de winkels en 20 procent meer verkopen. Dat is een ongekend hoge score.’
De vice-president van de Amsterdamse rechtbank oordeelde dat de uitlatingen in de campagne niet ernstig genoeg waren om Kijkshop de geëiste schadevergoeding toe te kennen. Ook hoeft Red Pepper niet te rectificeren. Het bureau moet wel ophouden met ‘het gebruik van merken van Kijkshop op een wijze waarbij afbreuk wordt gedaan aan de reputatie van de merken’ van de retailer. Kijkshop betaalt de kosten van het geding.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid