‘Licht aan. Daar kun je mee thuiskomen’


Na de campagne ‘Licht aan’ van eind vorig jaar is het aantal fietsers met licht gestegen van 50 naar 65 procent. In de regio Amsterdam was er zelfs sprake van een verdubbeling, van 30 naar 60 procent. Dit succes is toe te schrijven aan de combinatie van landelijke voorlichting, politiecontroles en ondersteunende lokale acties.
De nieuwe campagne duurt tot half december en is een initiatief van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, Bovag, de Fietsersbond, RAI Vereniging, provincies, gemeenten en politie. De campagne bestaat uit commercials op tv, radio en in de bioscoop, buitenreclame en lesmateriaal voor het basis- en voortgezet onderwijs.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNieuw onderdeel van de campagne is de ‘fiets voor niets’-wedstrijd. Fietsers maken kans op het winnen van een fiets door hun fietsverlichting tijdig in orde te brengen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid