Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame uit jeugd blijft lang hangen

Reclamecampagnes die we in onze jeugd hebben gezien, werken ook op latere leeftijd door. Dat langetermijneffect is iets om rekening mee te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Amerikaanse verzekeraar MetLife begon in de jaren zestig met reclame waarin de Peanuts-figuren een rol speelden. Die band met Charlie Brown, Snoopy en consorten is decennialang blijven bestaan. Onderzoek wijst uit dat het effect van die eerste campagnes tot nu toe doorwerkt. Volwassenen die nu verzekeringen afsluiten, hebben vaak warme gevoelens aan de MetLife-campagnes van vroeger. Ook Duracell is een voorbeeld van een langlopende campagne. De konijntjes gaan al heel wat jaren mee en staan bij vrijwel iedereen in het geheugen gegrift. Kotler zei al dat merken niet in een paar maanden worden gebouwd, maar dat er jaren voor nodig zijn. Ook voor het scheppen van een sterk reclamebeeld is een lange adem nodig. De adverteerder die dat geduld opbrengt, kan daar later de vruchten van plukken.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Advertising

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in