Overslaan en naar de inhoud gaan

JC Decaux verliest buitenreclameconcessie Den Haag aan Exterion Media

Exterion Media sleept 5-jarig contract binnen voor de exploitatie van zo’n 2500 buitenreclamevakken in en rond Den Haag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het eerst sinds lange tijd, wijzigen de marktverhoudingen in het landschap van de Nederlandse buitenreclame wezenlijk. Vandaag is bekend geworden dat de voorlopige gunning voor de reclame-exploitatie van Den Haag, Delft, Westland (een 100 duizend-plus gewest) en (het kleine) Midden-Delfland is toegewezen is aan Exterion Media. Het gaat om ruim 1100 reclamevitrines die dit jaar worden geplaatst worden, waarin naar verwachting vanaf 1 juli aanstaande ruim 2500 vlakken zullen worden geëxploiteerd. De gunning wordt overigens pas definitief na afloop van de periode van 20 dagen waarin bedrijven bezwaar kunnen indienen.

related partner content for mobile comes here

JC Decaux verliest hiermee de belangrijke concessie Den Haag, volgens Fred Kuhlman van NABB – dat de aanbesteding heeft begeleid – gaat dat om ongeveer 2000 vlakken.

Kuhlman meldt dat stadsgewest Haaglanden begin 2014 sloeg een nieuwe weg in bij de aanbesteding van de abri’s. Kuhlman: ‘Het gaat om een wezenlijke wijziging van de gang van zaken. Aanbesteding was tot twee keer toe mislukt omdat exploitanten onvoldoende middelen hadden om een goede bieding te doen. Daarop besloot Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) om zelf te investeren in nieuwe abri’s (een ontwerp van Fabrique) en de plaatsing, beheer, onderhoud en exploitatie bij hierin gespecialiseerde ondernemingen uit te besteden.’

Exterion Media levert dus geen straatmeubilair (zoals tram- en bushokjes) meer. Het zet alleen de buitenreclameobjecten neer. Bij de toekenning van de concessie ging het volgens Kuhlman dan ook louter en alleen om het hoogste bod. Dat werd uitgebracht door Exterion Media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in