
Internet en televisie zullen in de komende jaren meer en meer in elkaar schuiven. Onderzoekers voorspellen dat Internet Protocol Television (IPTV) in 2009 binnen Europa in 8,7 miljoen huishoudens gebruikt zal worden. Die ontwikkeling wordt vaak als bedreiging afgeschilderd. Want het zou betekenen dat televisie, door de groei van het aanbod, te maken krijgt met afnemend bereik.
Maar daar staan duidelijke voordelen tegenover. IPTV maakt het mogelijk om, net als direct mail, reclame veel gerichter in te zetten. Zo kan reclame voor speelgoed worden vertoond in gezinnen met jonge kinderen, terwijl gezondheidsproducten voor senioren met name te zien zullen zijn bij 50-plussers. De waste zal daarvoor afnemen en commercials hoeven minder vaak te worden uitgezonden om de doelgroep te bereiken. Bedrijven als Packet Vision en Visible World werken nu al aan systemen die geadresseerde tv-reclame mogelijk maken.
Vacatures
Adviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBSomber doen over de toekomst van televisiereclame is dan ook onnodig. De aloude droom van gepersonaliseerde reclame lijkt ook voor tv realiteit te worden.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee