'Retailers: maak het zwangere vrouwen makkelijk'


Retailers opgelet! TNS NIPO heeft onderzoek gedaan naar het koopgedrag van zwangere vrouwen. NIPO's tip naar aanleiding van het onderzoek: maak het zwangere vrouwen vooral makkelijk.
'Een compleet, divers assortiment, goed reclamemateriaal en een uitnodigende website zal deze dames sneller over de streep trekken. Winkelen wordt fysiek minder gemakkelijk, waardoor ze liever gericht naar een specifieke winkel gaan. Zwangere vrouwen zijn zeker geïnteresseerd in leuke producten voor de baby, maar realiseren zich ook dat er nog veel noodzakelijke kosten op hen af zullen komen.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Resultaten uit het onderzoek:
Kinderkleding (28 procent) is volgens NIPO de nummer één verleiding voor zwangere vrouwen. Spullen voor de kinderkamer zijn een goede tweede met 22 procent. Afgezien van de babyspullen, zegt één op de vijf vrouwen (19 procent) zichzelf tijdens de zwangerschap te verwennen door meer te winkelen. Bijna evenveel moeders in spé (18 procent) kopen vaker dingen om het huis gezellig te maken.
Er zijn ook zwangere vrouwen (31 procent) die zich goed kunnen beheersen en zuinig aandoen met het oog op toekomstige aanschaf voor noodzakelijke babyspullen. Ze willen geen nutteloze producten kopen.
Om kosten te besparen kijkt 44 procent van de vrouwen regelmatig op internet voor tweedehands babyspullen. Een kwart (23 procent) geeft aan niet meer zoveel zin te hebben om te winkelen, bijvoorbeeld omdat zij door de zwangerschap eerder moe zijn. Shoppen via internet zou dan een uitkomst kunnen zijn, maar het is slechts een minderheid (17 procent) die aangeeft dit handiger te vinden tijdens de zwangerschap, aldus NIPO.
Hoewel de kooplust bij de meeste zwangere vrouwen dus niet is toegenomen, vindt de grote meerderheid het wel leuk om babywinkels te bezoeken. Wanneer ze moeten aangeven of ze babywinkels bezoeken met plezier of dat ze het eerder zien als noodzakelijk kwaad, blijkt dat 82 procent plezier beleeft aan deze bezoeken. Eén op de tien vindt het een noodzakelijk kwaad.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid