Overslaan en naar de inhoud gaan

'Retailers: maak het zwangere vrouwen makkelijk'

Retailers opgelet! TNS NIPO heeft onderzoek gedaan naar het koopgedrag van zwangere vrouwen. NIPO's tip naar aanleiding van het onderzoek:…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Retailers opgelet! heeft onderzoek gedaan naar het koopgedrag van zwangere vrouwen. NIPO's tip naar aanleiding van het onderzoek: maak het zwangere vrouwen vooral makkelijk.

related partner content for mobile comes here

'Een compleet, divers assortiment, goed reclamemateriaal en een uitnodigende website zal deze dames sneller over de streep trekken. Winkelen wordt fysiek minder gemakkelijk, waardoor ze liever gericht naar een specifieke winkel gaan. Zwangere vrouwen zijn zeker geïnteresseerd in leuke producten voor de baby, maar realiseren zich ook dat er nog veel noodzakelijke kosten op hen af zullen komen.'

Resultaten uit het onderzoek:
Kinderkleding (28 procent) is volgens NIPO de nummer één verleiding voor zwangere vrouwen. Spullen voor de kinderkamer zijn een goede tweede met 22 procent. Afgezien van de babyspullen, zegt één op de vijf vrouwen (19 procent) zichzelf tijdens de zwangerschap te verwennen door meer te winkelen. Bijna evenveel moeders in spé (18 procent) kopen vaker dingen om het huis gezellig te maken.

Er zijn ook zwangere vrouwen (31 procent) die zich goed kunnen beheersen en zuinig aandoen met het oog op toekomstige aanschaf voor noodzakelijke babyspullen. Ze willen geen nutteloze producten kopen.

Om kosten te besparen kijkt 44 procent van de vrouwen regelmatig op internet voor tweedehands babyspullen. Een kwart (23 procent) geeft aan niet meer zoveel zin te hebben om te winkelen, bijvoorbeeld omdat zij door de zwangerschap eerder moe zijn. Shoppen via internet zou dan een uitkomst kunnen zijn, maar het is slechts een minderheid (17 procent) die aangeeft dit handiger te vinden tijdens de zwangerschap, aldus NIPO.

Hoewel de kooplust bij de meeste zwangere vrouwen dus niet is toegenomen, vindt de grote meerderheid het wel leuk om babywinkels te bezoeken. Wanneer ze moeten aangeven of ze babywinkels bezoeken met plezier of dat ze het eerder zien als noodzakelijk kwaad, blijkt dat 82 procent plezier beleeft aan deze bezoeken. Eén op de tien vindt het een noodzakelijk kwaad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in