Overslaan en naar de inhoud gaan

Budget bepaalt mediakeuze

Een klein budget? Kies dan voor print. Meer geld? Dan kan het beter tv worden. Die conclusie valt te trekken uit een analyse van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse leger spendeert jaarlijks zo’n honderd miljoen dollar aan de werving van rekruten. De gegevens daarover zijn, na een aantal jaren, vrij beschikbaar en dat is ideaal voor onderzoek. Op basis van gegevens uit begin jaren tachtig hebben onderzoekers een vergelijking gemaakt van de effectiviteit van verschillende media, en daaruit is een econometrisch model gerold.

related partner content for mobile comes here

Interessant daarbij is dat het leger voor de verschillende onderdelen uiteenlopende campagnes voert en dat dus ook de mediamix per campagne verschilt. De vergelijking wijst uit dat voor campagnes met een beperkt budget print het meest effectieve medium is. Neemt het budget toe, dan komt radio in aanmerking.

En naarmate de gelden verder groeien, begint tv steeds interessanter te worden. Wel tekenen onderzoekers hierbij aan dat hun uitkomsten beperkt houdbaar zijn. Want met de komst van internet, satelliet-tv etc. is het medialandschap veranderd. Het model zal dan ook verder uitgebreid moeten worden. Maar het begin is gemaakt.

Bron: Journal of Advertising

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in