Overslaan en naar de inhoud gaan

Iglo zet zich in om CO2-uitstoot van diepvriesvoeding te verminderen

Nomad Foods, het bedrijf achter merken als Iglo, sluit zich aan bij de Move to -15°C coalitie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nomad Foods, het bedrijf achter merken als Iglo, heeft aangekondigd de CO2-uitstoot van diepvriesvoeding te willen verminderen door zich aan te sluiten bij de Move to -15°C coalitie. Deze coalitie, gelanceerd tijdens COP28, streeft naar lagere uitstoot in de toeleveringsketens van diepvriesvoedsel door de bewaartemperatuur te verhogen van -18°C naar -15°C.

related partner content for mobile comes here

Uit een achttien maanden durend onderzoek, uitgevoerd door Campden BRI, blijkt dat een verhoging van de bewaartemperatuur met drie graden Celsius het energieverbruik van vriezers met tien procent kan verminderen, zonder dat de veiligheid, textuur, smaak of voedingswaarde van het voedsel wordt aangetast.

Sluit je aan

Stéfan Descheemaeker, CEO van Nomad Foods, benadrukt het belang van sectorbrede samenwerking om deze verandering door te voeren. 'Diepvriesvoedsel heeft al een lage CO2-voetafdruk vergeleken met andere conserveringsmethoden. Onze nieuwste onderzoeksresultaten tonen aan dat we de impact van de voedingsindustrie op klimaatverandering verder kunnen verminderen.'

Descheemaeker roept andere producenten op zich aan te sluiten bij de Move to -15°C beweging.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in