Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB Taskforce Social van start

De IAB Taskforce Social is maandag officieel van start gegaan. Het voornaamste doel is om merken te helpen bij het nemen van de juiste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit voorjaar werd met belanghebbenden in de social media markt geïnventariseerd wat de voornaamste behoeften zijn en welke activiteiten daarin voorzien. John Meulemans, eigenaar van Some like it social is voorzitter van de . 'De Taskforce bekleedt een gidsfunctie. Je ziet nu dat kennis nog vaak gaat over wat social is en we willen juist naar het hoe. Dan heb je het bijvoorbeeld over effectiviteit van social op branding, response en conversie. Daarnaast zijn we bezig met een aantal richtlijnen waar merken op dienen te letten bij het inschakelen van een adviseur of bureau. Er zijn nogal wat specialisten bijgekomen het afgelopen jaar.'

related partner content for mobile comes here

Naast Meulemans hebben mede-initiatiefnemers Nicole Niemann, Raymond de Coninck (Tribal DDB) en Paolo Martorini (Primitivi) zitting in het bestuur. De overige leden van de Taskforce zijn werkzaam bij Buongiorno Digital, Zylom, Blutarsky, NieuwOndernemen, Talentsmedia, Isobar en weed & seed media.

De Taskforce heeft de komende maanden een aantal concrete activiteiten gepland waarmee ze merken zal ondersteunen in het bepalen van hun social media strategie. Meulemans daarover: 'Op korte termijn leggen we de focus op kennisdeling en onderzoek. Daartoe organiseren we meerdere executive sessions, besloten meetings specifiek gericht op executives, waar de implicaties van het sociale web op de gehele organisatie besproken worden. Deze sessies worden ondersteund door een besloten -groep, waar continue kennisdeling door executives zal plaatsvinden. Daarnaast zijn we in contact met een aantal onderzoeksbureaus en uitgevers om te komen tot een Social Monitor. Ons staat een maandelijkse publicatie voor ogen die zowel in kwantitatieve als kwalitatieve zin best practices op het gebied van social laat zien.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in