IAB Taskforce Social van start


Dit voorjaar werd met belanghebbenden in de social media markt geïnventariseerd wat de voornaamste behoeften zijn en welke activiteiten daarin voorzien. John Meulemans, eigenaar van Some like it social is voorzitter van de Taskforce. 'De Taskforce bekleedt een gidsfunctie. Je ziet nu dat kennis nog vaak gaat over wat social is en we willen juist naar het hoe. Dan heb je het bijvoorbeeld over effectiviteit van social op branding, response en conversie. Daarnaast zijn we bezig met een aantal richtlijnen waar merken op dienen te letten bij het inschakelen van een adviseur of bureau. Er zijn nogal wat specialisten bijgekomen het afgelopen jaar.'
Naast Meulemans hebben mede-initiatiefnemers Nicole Niemann, Raymond de Coninck (Tribal DDB) en Paolo Martorini (Primitivi) zitting in het bestuur. De overige leden van de Taskforce zijn werkzaam bij Buongiorno Digital, Zylom, Blutarsky, NieuwOndernemen, Talentsmedia, Isobar en weed & seed media.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Taskforce heeft de komende maanden een aantal concrete activiteiten gepland waarmee ze merken zal ondersteunen in het bepalen van hun social media strategie. Meulemans daarover: 'Op korte termijn leggen we de focus op kennisdeling en onderzoek. Daartoe organiseren we meerdere executive sessions, besloten meetings specifiek gericht op executives, waar de implicaties van het sociale web op de gehele organisatie besproken worden. Deze sessies worden ondersteund door een besloten LinkedIn-groep, waar continue kennisdeling door executives zal plaatsvinden. Daarnaast zijn we in contact met een aantal onderzoeksbureaus en uitgevers om te komen tot een Social Monitor. Ons staat een maandelijkse publicatie voor ogen die zowel in kwantitatieve als kwalitatieve zin best practices op het gebied van social laat zien.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid