Consumenten willen meer interactie webshops


Click-to-call is voor de Europese ondervraagden de gewildste optie, volgens de onderzoekers een indicatie dat gratis telefoontjes naar een contactcenter niet de norm zijn in Europa.
Europese consumenten schrijven op dit moment liever een e-mail dan dat ze gebruik maken van click-to-chat.
Meer dan 80 procent van de Europese respondenten geeft echter wel aan dat er meer behoefte is aan live help-functies als click-to-chat. Zo wil de consument meer persoonlijk advies en extra service bij- en na aankoop van een product via een instant live help-functie.
Meer resultaten uit het onderzoek:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- 52 procent van de Europese consumenten heeft wel eens een klantenservicenummer gebeld
- 57 procent heeft wel een vraag via e-mail gesteld
- 42 procent heeft wel eens gebruik gemaakt vanonline selfservice/FAQ
- 27 procent heeft wel eens click-to-chat gebruikt.
- 21 procent heeft wel eens click-to-call gebruikt.
Click-to-call vs. Click-to-chat
Als men moet kiezen, geeft 76 procent van de Europese consumenten de voorkeur aan click-to-call boven click-to-chat als het om een product gaat dat duurder is dan 400 euro.
- 76 procent geeft ook de voorkeur aan click-to-call als het gevoelige informatie betreft (bijvoorbeeld creditcard)
- 68 procent gebruikt liever click-to-call als het een ingewikkeld aankoopproces betreft.
- 56 procent wil liever click-to-chat gebruiken als er vragen zijn over verzenden.
- 57 procent gebruikt liever click-to-chat als er een vraag is over kortingen of promotie-acties.
Volgens de onderzoekers wil meer dan de helft van de respondenten -bij gebruik van live help-services- vooral additionele informatie over producten, 35 procent wil problemen bij het invullen van een bestelformulier opgelost zien, en 30 procent zet het in om de retourprocedure- en voorwaarden te lokaliseren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid