Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten willen meer interactie webshops

Meer persoonlijk advies en extra service is nodig als het gaat om online winkelen. Telefoonnummer en e-mailadres op de site zijn niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Click-to-call is voor de Europese ondervraagden de gewildste optie, volgens de onderzoekers een indicatie dat gratis telefoontjes naar een contactcenter niet de norm zijn in Europa.
Europese consumenten schrijven op dit moment liever een e-mail dan dat ze gebruik maken van click-to-chat.

related partner content for mobile comes here

Meer dan 80 procent van de Europese respondenten geeft echter wel aan dat er meer behoefte is aan live help-functies als click-to-chat. Zo wil de consument meer persoonlijk advies en extra service bij- en na aankoop van een product via een instant live help-functie.
Meer resultaten uit het onderzoek:

  • 52 procent van de Europese consumenten heeft wel eens een klantenservicenummer gebeld
  • 57 procent heeft wel een vraag via e-mail gesteld
  • 42 procent heeft wel eens gebruik gemaakt vanonline selfservice/FAQ
  • 27 procent heeft wel eens click-to-chat gebruikt.
  • 21 procent heeft wel eens click-to-call gebruikt.

Click-to-call vs. Click-to-chat
Als men moet kiezen, geeft 76 procent van de Europese consumenten de voorkeur aan click-to-call boven click-to-chat als het om een product gaat dat duurder is dan 400 euro.

  • 76 procent geeft ook de voorkeur aan click-to-call als het gevoelige informatie betreft (bijvoorbeeld creditcard)
  • 68 procent gebruikt liever click-to-call als het een ingewikkeld aankoopproces betreft.
  • 56 procent wil liever click-to-chat gebruiken als er vragen zijn over verzenden.
  • 57 procent gebruikt liever click-to-chat als er een vraag is over kortingen of promotie-acties.

Volgens de onderzoekers wil meer dan de helft van de respondenten -bij gebruik van live help-services- vooral additionele informatie over producten, 35 procent wil problemen bij het invullen van een bestelformulier opgelost zien, en 30 procent zet het in om de retourprocedure- en voorwaarden te lokaliseren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in