Libelle-lezeressen kiezen voor bio-koffiepad
De nieuwe koffiesmaak werd afgelopen week, tijdens de Libelle Zomerweek op het Almeerderstrand bekend gemaakt. In september 2010 zal de pad in de supermarkten -die het product in het assortiment opnemen-, verkrijgbaar zijn.
Voor Douwe Egberts Nederland is de samenwerking met Libelle een nieuwe stap in co-creatie rond productintinnovatie. De lezeressen van Libelle zijn volgens de koffiebrander een belangrijke doelgroep voor Senseo®. Zij drinken immers geregeld koffie en zijn trouw aan het merk, aldus DE.
Via het tijdschrift en de website libelle.nl werden 24 Libelle-lezeressen in december 2009 geselecteerd als testpanel. Hun taak was het proeven en testen van blends en helpen bij de ontwikkeling van het concept, de naam en de keuze van de verpakking.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAlle ervaringen in het proces van co-creatie hield het testpanel bij op libelle.nl/senseo. Zij waren ook aanwezig op de Libelle Zomerweek om met de bezoekers hun ervaringen te delen.
Tijdens de Libelle Zomerweek werden de twee producten die het testpanel als favorieten bestempelden, de Senseo® Kick en Senseo® Bio Selection, door de 20.000 bezoekers van de stand op de Libelle Zomerweek geproefd.
Via een stemformulier konden de bezoekers vervolgens aangeven welke koffie ze het beste vonden smaken. De winnaar, Senseo® Bio Selection, een biologische koffie, kreeg de meerderheid van de stemmen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid