Overslaan en naar de inhoud gaan

Libelle-lezeressen kiezen voor bio-koffiepad

Douwe Egberts vroeg Libelle-lezeressen om hulp bij de ontwikkeling van een nieuwe koffiepad-variant. Het is geen nieuw smaakje geworden,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe koffiesmaak werd afgelopen week, tijdens de Libelle Zomerweek op het Almeerderstrand bekend gemaakt. In september 2010 zal de pad in de supermarkten -die het product in het assortiment opnemen-, verkrijgbaar zijn.

related partner content for mobile comes here

Voor Douwe Egberts Nederland is de samenwerking met Libelle een nieuwe stap in co-creatie rond productintinnovatie. De lezeressen van Libelle zijn volgens de koffiebrander een belangrijke doelgroep voor Senseo®. Zij drinken immers geregeld koffie en zijn trouw aan het merk, aldus DE.
Via het tijdschrift en de website werden 24 Libelle-lezeressen in december 2009 geselecteerd als testpanel. Hun taak was het proeven en testen van blends en helpen bij de ontwikkeling van het concept, de naam en de keuze van de verpakking.

Alle ervaringen in het proces van co-creatie hield het testpanel bij op . Zij waren ook aanwezig op de Libelle Zomerweek om met de bezoekers hun ervaringen te delen.

Tijdens de Libelle Zomerweek werden de twee producten die het testpanel als favorieten bestempelden, de Senseo® Kick en Senseo® Bio Selection, door de 20.000 bezoekers van de stand op de Libelle Zomerweek geproefd.

Via een stemformulier konden de bezoekers vervolgens aangeven welke koffie ze het beste vonden smaken. De winnaar, Senseo® Bio Selection, een biologische koffie, kreeg de meerderheid van de stemmen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in