Overslaan en naar de inhoud gaan

Pieter Nota naar Philips

Pieter Nota wordt director consumer lifestyle bij Philips. Daarmee haalt het elektronicaconcern een merkenspecialist binnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Philips maakte vrijdag bekend dat Nota is benoemd tot baas van de consumentenelektronicatak (Consumer Lifestyle). De 45-jarige Nota werkt momenteel als bestuurslid bij het Duitse cosmeticabedrijf Beiersdorf. Daar is hij verantwoordelijk voor alle merken (waaronder Nivea), alsook voor de marketing, innovatie en verkoop.

related partner content for mobile comes here

Nota begon zijn carriere als brandmanager bij Unilever en werkte er uiteindelijk vijftien jaar in diverse internationale managementfuncties. Volgens Philipstopman Gerard Kleisterlee heeft Philips met Nota opnieuw een sterke marketingman aangetrokken. De huidige baas van Philips Consumer Lifestyle, Andrea Ragnetti, kondigde eerder dit jaar zijn vertrek aan. De Italiaan was de eerste zogeheten Chief Marketing Officer binnen het bestuur van Philips en onder meer verantwoordelijk voor de reclameleus Sense and Simplicity.

Met de komst van Nota zijn de Nederlanders weer even in de meerderheid in de zeskoppige raad van bestuur van Philips. De top van het concern bestaat momenteel nog uit zes verschillende nationaliteiten. De huidige bestuursvoorzitter en Nederlander Gerard Kleisterlee verlaat in 2011 het concern. Zijn opvolger zal na de zomer bekend worden gemaakt.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in