Overslaan en naar de inhoud gaan

HUB-titels verder zonder Gort en Hendrikse

Onder de naam Reshift Digital wordt een groot deel van de merken en medewerkers van HUB Uitgevers overgenomen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het team van Reshift Digital bestaat los van Paul Molenaar uit voormalige directieleden van HUB Uitgevers Martin Smelt en Johan van Dijk.

Voormalig eigenaar Wouter Hendrikse verlaat de zaak. Molenaar spreekt van een ‘wederzijdse keuze’.

Ook directeur-eigenaar Raimon Gort is niet betrokken bij Reshift Digital.

De grootste merken van het failliete HUB Uitgevers starten door onder de naam Reshift Digital. Het gaat in ieder geval om Computer Idee, Personal Computer Magazine, Media Totaal, Power Unlimited, Discovery Magazine en diverse beurzen.

Met licentiegevers wordt nog onderhandeld over het voortzetten van andere merken en de lancering van nieuwe producten. Dat zou kunnen gaan om Androidworld.nl, IGN, Mindscape, PC-Active, Hardware.info Magazine, Linux Magazine, Network Pro, JAVA Magazine, Focus, FM FotoMarkt en InBeeld.

Reshift Digital meldt in een persbericht dat het de transformatie die de vorige uitgeverij aan het maken was, versnelt. Molenaar: ‘We denken nog steeds in merken, zowel in print als online, maar geloven in de ontwikkeling van diensten, zowel naar de zakelijke als de particuliere markt. Daar gaan we in de komende weken invulling aan geven.’

Reshift Digital zegt zoveel mogelijk personeel van de uitgeverij over te nemen, die twee weken geleden failliet ging. Molenaar wil de aankomende dagen gebruiken om te spreken met de diverse medewerkers omtrent hun rol in de nieuwe onderneming.

(Meer uitgebreide verslaggeving volgt.)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in