Overslaan en naar de inhoud gaan

Gouden Meetlat naar Rijksmuseum

De Gouden Meetlat 2003, de prijs van het maandblad Opzij, is afgelopen donderdagavond uitgereikt aan Het Rijksmuseum, mediabureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Rijksmuseum wint de prijs met de advertentie ‘En ook nog tien kinderen gebaard’.

related partner content for mobile comes here

Opzij reikt de Gouden Meetlat jaarlijks uit aan de meest emancipatoire advertentie die het afgelopen jaar in Opzij heeft gestaan. De jury maakte haar keuze uit de elf winnaars van de Zilveren Meetlat, die maandelijks wordt toegekend. De jury bestond dit jaar uit Cisca Dresselhuys (hoofdredacteur Opzij), Katja van Putten (Fé-losophy) en Mieky van Schijndel (Daimler Chrysler).
‘Het Rijksmuseum heeft een zeer duidelijke en verrassende uiting, waarbij groot recht gedaan wordt aan het ‘merk’ Rijksmuseum. De uiting is creatief, pakkend in tekst, snel te vatten, de slogan is sterk neergezet en uiteraard past de uiting perfect bij de doelgroep van Opzij, aldus het juryrapport.
Een uiting van XS4All ‒ ‘een jonge, wat bozig kijkende moderne assertieve vrouw’ - eindigde op de tweede plaats. Zwitserleven en Max Havelaar eindigden op een gedeelde derde plaats.

Cisca Dresselhuys overhandigde de prijs aan Jolien Schuerveld van Het Rijksmuseum, Rogier Leliveld van Mediaedge:cia en Hans van Dijk en Yacco Vlijn van Skip Intro. Het was de vierde keer dat de prijs werd uitgereikt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in