Gouden Meetlat naar Rijksmuseum
Het Rijksmuseum wint de prijs met de advertentie ‘En ook nog tien kinderen gebaard’.
Opzij reikt de Gouden Meetlat jaarlijks uit aan de meest emancipatoire advertentie die het afgelopen jaar in Opzij heeft gestaan. De jury maakte haar keuze uit de elf winnaars van de Zilveren Meetlat, die maandelijks wordt toegekend. De jury bestond dit jaar uit Cisca Dresselhuys (hoofdredacteur Opzij), Katja van Putten (Fé-losophy) en Mieky van Schijndel (Daimler Chrysler).
‘Het Rijksmuseum heeft een zeer duidelijke en verrassende uiting, waarbij groot recht gedaan wordt aan het ‘merk’ Rijksmuseum. De uiting is creatief, pakkend in tekst, snel te vatten, de slogan is sterk neergezet en uiteraard past de uiting perfect bij de doelgroep van Opzij, aldus het juryrapport.
Een uiting van XS4All ‒ ‘een jonge, wat bozig kijkende moderne assertieve vrouw’ - eindigde op de tweede plaats. Zwitserleven en Max Havelaar eindigden op een gedeelde derde plaats.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisCisca Dresselhuys overhandigde de prijs aan Jolien Schuerveld van Het Rijksmuseum, Rogier Leliveld van Mediaedge:cia en Hans van Dijk en Yacco Vlijn van Skip Intro. Het was de vierde keer dat de prijs werd uitgereikt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid