Overslaan en naar de inhoud gaan

Google meest waardevolle merk ter wereld

Brand Finance maakte vorige week wederom de 500 waardevolste merken van de wereld bekend. Google is gekroond tot het meest waardevolle merk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

maakte vorige week wederom de van de wereld bekend. Google is gekroond tot het meest waardevolle merk wereldwijd. Shell is Nederlands meest waardevolle merk.

related partner content for mobile comes here

Google, IBM & Vodafone
Met een waarde van ruim 44 miljard is Google het meest waardevolle merk ter wereld volgens Brand Finance. De waarde van het merk Google steeg afgelopen jaar met 22,39%. Microsoft en Walmart staan op plek 2 en 3. De top-5 wordt gecomplementeerd door IBM en Vodafone. De volledige top tien is hieronder weergegeven.

Belangrijkste dalers binnen de top-50
Coca-Cola is voor het eerst niet meer in de top tien te vinden. De waarde van Coca-Cola is in 2011 slechts goed voor een notering op de 16de plaats. Ook Toyota en HSBC zijn dit jaar niet meer in de top-10 te vinden. Tenslotte zijn Disney en AXA ook twee merken die zijn gedaald in de ranglijst, respectievelijk van 19e naar 47e plek en van 30e naar 49e plek.

Belangrijkste stijgers binnen de top-50
Binnen de top-50 hebben ook diverse merken een forse stijging gemaakt. Apple (8), Mercedes-Benz (20), Chase (26), Nestlé (33), Barclays (34), ICBC (35), China Construction Bank (37), Itaú (41), Chevron (44), Deutsche Bank (48) en Tata (50) stegen allemaal meer dan 10 plaatsen.

Shell Nederlands meest waardevolle merk
Brand Finance publiceerde dit jaar tevens een . Shell voert deze lijst aan met een waarde van 18.605 miljard. Heineken, Philips, ING en Rabobank zijn de nummers 2 tot en met 5. De waarde van Randstad (6) steeg het meest tussen 2010 en 2011, met ruim 72%.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in