Gemeenten lopen niet warm voor digitaal loket
Ongeveer 40 procent van de gemeenten spant zich te weinig in om digitale dienstverlening te stimuleren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat blijkt uit een onderzoek van Ernst & Young waaraan 152 gemeenten in Nederland hebben meegewerkt. Slechts enkele gemeenten hanteren voor hun digitale dienstverlening lagere tarieven dan die aan de balie. Het ministerie van Binnenlandse Zaken streeft ernaar volgend jaar 65 procent van de overheidsdiensten via internet beschikbaar te hebben. Een kwart van de gemeenten stimuleert echter op geen enkele wijze het gebruik van digitale dienstverlening. Daarnaast promoot 15 procent van de gemeenten het gebruik alleen op hun eigen website. (ANP)
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid