Overslaan en naar de inhoud gaan

Gebruik ´big data´voor meer klantbegrip

Er vindt een marketingrevolutie plaats die vooral draait om hoe consumenten willen dat marketeers hun vak bedrijven. Volgens de Amerikaanse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Accountability – de opbrengsten van je campagne tonen – is voor veel marketeers een probleem. Vooral door hun manier van werken, meent Arthur. Ze hanteren bijvoorbeeld een ‘cool tool’-benadering, waarbij ze alle heil verwachten van een nieuw, populair marketinginstrument. Het gevolg daarvan is dat ze vaak acties voeren met afzonderlijke media. Ze vergeten daarbij gebruik te maken van klantdata waarmee de relevantie van de bood-schap voor de klant wordt verhoogd – en daardoor de ROI .

related partner content for mobile comes here

Ze sturen bijvoorbeeld te algemene e-mails aan zoveel mogelijk mensen, of doen mee aan veel beurzen. Arthur waarschuwt daarvoor: ‘Van dergelijke acties is de ROI vaak laag omdat de boodschap niet relevant is voor de ontvanger.’ Het is de reden waarom Aprimo zelf het aantal beursdeelnames met 75 procent verminderde.

In plaats daarvan organiseren ze vaker zelf bijeenkomsten. Dan delen ze hun kennis met klanten die echt geïnteresseerd zijn, bijvoorbeeld door de white papers over de marketingrevolutie. .

Dit artikel is afkomstig uit MarketingRSLT, een speciale uitgave over digital en dialogue, die 4 keer per jaar wordt bijgesloten bij Tijdschrift voor Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in