Gebruik ´big data´voor meer klantbegrip
Accountability – de opbrengsten van je campagne tonen – is voor veel marketeers een probleem. Vooral door hun manier van werken, meent Arthur. Ze hanteren bijvoorbeeld een ‘cool tool’-benadering, waarbij ze alle heil verwachten van een nieuw, populair marketinginstrument. Het gevolg daarvan is dat ze vaak acties voeren met afzonderlijke media. Ze vergeten daarbij gebruik te maken van klantdata waarmee de relevantie van de bood-schap voor de klant wordt verhoogd – en daardoor de ROI .
Ze sturen bijvoorbeeld te algemene e-mails aan zoveel mogelijk mensen, of doen mee aan veel beurzen. Arthur waarschuwt daarvoor: ‘Van dergelijke acties is de ROI vaak laag omdat de boodschap niet relevant is voor de ontvanger.’ Het is de reden waarom Aprimo zelf het aantal beursdeelnames met 75 procent verminderde.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn plaats daarvan organiseren ze vaker zelf bijeenkomsten. Dan delen ze hun kennis met klanten die echt geïnteresseerd zijn, bijvoorbeeld door de white papers over de marketingrevolutie. Lees verder in pdf.
Dit artikel is afkomstig uit MarketingRSLT, een speciale uitgave over digital en dialogue, die 4 keer per jaar wordt bijgesloten bij Tijdschrift voor Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid