Marketeers spenderen decemberbudget traditioneel


BDO USA ondervroeg 100 CMO’s van de grootste retailers in de VS. Het percentage cmo’s dat vooral aan online advertising uitgeeft, is gedaald van 27 procent in 2010 naar 23 procent in 2011. De grootste retailers (12 procent van het onderzoekssample) geven nog minder uit aan online: 17 procent.
65 procent van de respondenten geeft aan dat de hoogte van het decemberbudget nagenoeg hetzelfde is als in 2010. Voor 20 procent is het hoger dan vorig jaar.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSearch belangrijkste driver
53 procent van de ondervraagde CMOs zegt dat het voornamelijk door zoekmachinemarketing komt dat consumenten hen weten te vinden online. Bij de respondenten van de grotere retailmerken ligt dat percentage hoger, op 67 procent. Andere drivers zjin e-mailmarketing (13 procent) en een eerder winkelbezoek (8 procent). Een stuk minder dan vorig jaar: toen konden de laatste twee nog rekenen op respectievelijk 24 en 30 procent.
13 procent van de respondenten zegt dat social networksites de belangrijkste driver zijn voor consumentenbezoek. Maar men verwacht veel van social media-ontwikkelingen: 82 procent heeft social media dit jaar geïntegreerd in de marketingstrategie. Dat percentage lag in 2010 op 75 procent, en in 2007 op 4 procent. Gemiddeld wordt 16 procent van de marketingeuro’s besteed aan social networkingsites.
Facebook domineert hier: 94 procent maakt gebruik van Facebook dit jaar, en dat is tweemaal zo veel als Twitter. Linkedin is goed voor 12 procent, YouTube 11 procent, en Foursquare en andere location based services zijn goed voor 8 procent.
Opmerkelijk: 36 procent heeft een plek voor mobile in de marketingstrategie, vorig jaar lag dat percentage nog op 58 procent. En slechts een derde maakt gebruik van flash sales, zoals groep- en dagelijkse deals.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid