Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers spenderen decemberbudget traditioneel

Volgens Amerikaans onderzoek spenderen de meeste marketeers hun decemberbudgetten aan traditionele media. 44 procent geeft het meeste uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

100 CMO’s van de grootste retailers in de VS. Het percentage cmo’s dat vooral aan online advertising uitgeeft, is gedaald van 27 procent in 2010 naar 23 procent in 2011. De grootste retailers (12 procent van het onderzoekssample) geven nog minder uit aan online: 17 procent.

related partner content for mobile comes here

65 procent van de respondenten geeft aan dat de hoogte van het decemberbudget nagenoeg hetzelfde is als in 2010. Voor 20 procent is het hoger dan vorig jaar.

Search belangrijkste driver

53 procent van de ondervraagde CMOs zegt dat het voornamelijk door zoekmachinemarketing komt dat consumenten hen weten te vinden online. Bij de respondenten van de grotere retailmerken ligt dat percentage hoger, op 67 procent. Andere drivers zjin e-mailmarketing (13 procent) en een eerder winkelbezoek (8 procent). Een stuk minder dan vorig jaar: toen konden de laatste twee nog rekenen op respectievelijk 24 en 30 procent.

13 procent van de respondenten zegt dat social networksites de belangrijkste driver zijn voor consumentenbezoek. Maar men verwacht veel van social media-ontwikkelingen: 82 procent heeft social media dit jaar geïntegreerd in de marketingstrategie. Dat percentage lag in 2010 op 75 procent, en in 2007 op 4 procent. Gemiddeld wordt 16 procent van de marketingeuro’s besteed aan social networkingsites.

Facebook domineert hier: 94 procent maakt gebruik van Facebook dit jaar, en dat is tweemaal zo veel als Twitter. Linkedin is goed voor 12 procent, YouTube 11 procent, en Foursquare en andere location based services zijn goed voor 8 procent.

Opmerkelijk: 36 procent heeft een plek voor mobile in de marketingstrategie, vorig jaar lag dat percentage nog op 58 procent. En slechts een derde maakt gebruik van flash sales, zoals groep- en dagelijkse deals.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in