Overslaan en naar de inhoud gaan

'Samenwerking bedrijf en non-profitorganisatie niet alleen goed voor goede doel'

Bedrijven worden zich steeds meer bewust van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid en werken daarom samen met non-profitorganisaties. …
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marlene Vock onderzocht hoe consumenten op deze samenwerkingsverbanden reageren. Uit haar resultaten blijkt dat als consumenten het gevoel hebben dat ze zelf persoonlijk voordeel kunnen behalen uit de samenwerking, dit ook een positieve impact kan hebben op het bedrijfsresultaat. Klanten kunnen bijvoorbeeld baat hebben bij de nieuwe vaardigheden die medewerkers leren door samen te werken met een non-profitorganisatie.

related partner content for mobile comes here

Zij zijn vervolgens eerder bereid om ook in de toekomst hun aankopen bij het bedrijf te doen, of om anderen positieve dingen te vertellen over het bedrijf. Dit effect wordt versterkt als consumenten het gevoel hebben dat het bedrijf en de non-profitorganisatie goed bij elkaar aansluiten. Er kan zo een situatie ontstaan waarbij het goede doel, het bedrijf én de consument voordeel hebben. Het is dan ook belangrijk dat consumenten weten dat samenwerking tussen een bedrijf en non-profitorganisatie persoonlijk voordeel op kan leveren, zo stelt Vock in haar onderzoek met als titel ‘Social Interactions for Economic Value? A Marketing Perspective’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in