Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM maakt het inchecken 'social'

KLM gaat een koppeling maken tussen het inchecken en sociale media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Passagiers krijgen bij het inchecken de mogelijkheid om de sociale profielen te zien van mede-reizigers en op basis hiervan kiezen naast wie ze tijdens de vlucht willen zitten, of juist niet. De luchtvaartmaatschappij wil de ‘social incheck’ functionaliteit binnen twee weken lanceren, aldus , vice-president e-commerce bij KLM, gisteren tijdens . De profielen zijn overigens alleen zichtbaar van passagiers die aangeven daar zelf prijs op te stellen.

related partner content for mobile comes here

KLM heeft een behoorlijke trackrecord opgebouwd waar het gaat om de inzet van sociale media. In zijn presentatie gaf Van der Zee aan af te willen van social media als term. In plaats daarvan wil hij de hele organisatie social maken: 'Laat maar zien wat je doet.'

De social incheck functionaliteit sluit naadloos aan bij het vergroten van de transparantie voor passagiers; een ontwikkeling die Van der Zee ziet als de belangrijkste meerwaarde van het social maken van de organisatie. Onlangs lanceerde KLM al een functie waarmee de consument kan zien waar welke vliegtuigen vliegen (dus waar z’n vrienden op dit moment vliegen).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in