KLM maakt het inchecken 'social'
Passagiers krijgen bij het inchecken de mogelijkheid om de sociale profielen te zien van mede-reizigers en op basis hiervan kiezen naast wie ze tijdens de vlucht willen zitten, of juist niet. De luchtvaartmaatschappij wil de ‘social incheck’ functionaliteit binnen twee weken lanceren, aldus Martijn van der Zee, vice-president e-commerce bij KLM, gisteren tijdens Adfotoday. De profielen zijn overigens alleen zichtbaar van passagiers die aangeven daar zelf prijs op te stellen.
KLM heeft een behoorlijke trackrecord opgebouwd waar het gaat om de inzet van sociale media. In zijn presentatie gaf Van der Zee aan af te willen van social media als term. In plaats daarvan wil hij de hele organisatie social maken: 'Laat maar zien wat je doet.'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe social incheck functionaliteit sluit naadloos aan bij het vergroten van de transparantie voor passagiers; een ontwikkeling die Van der Zee ziet als de belangrijkste meerwaarde van het social maken van de organisatie. Onlangs lanceerde KLM al een functie waarmee de consument kan zien waar welke vliegtuigen vliegen (dus waar z’n vrienden op dit moment vliegen).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid