Gebrek aan inzicht marketingresultaten is bedreiging voor budgetten 2009
62 procent van de CFO’s denkt bijvoorbeeld dat marketing de resultaten direct meet, terwijl dat maar in 54 procent van de gevallen ook echt gebeurt.
De cijfers komen uit een door Xerox opgezet onderzoek, dat is uitgevoerd onder 627 CMO’s en CFO’s van organisaties met meer dan 1000 werknemers in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Groot-Brittannië en Nederland.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaTweederde van zowel de CMO’s als de CFO’s zijn van mening dat een betere communicatie over de impact van marketingactiviteiten direct kan zorgen voor een sterkere positie van marketing binnen de organisatie en een uitbreiding van het budget.
Bijna alle CFO’s en CMO’s (94 procent) geloven dat een verbetering van de meetinstrumenten voor marketing direct leidt tot een beter inzicht in de kracht van marketing. Echter het meten van marketingeffecten wordt ook bij deze grote ondernemingen bij 70 procent nog uitgevoerd met Excel spreadsheets, 40 procent gebruikt papieren systemen en 6 procent geeft aan helemaal geen meetinstrumenten te hebben.
Het zal geen verrassing zijn dat 37 procent van de CMO’s en 39 procent van de CFO ’s aangeven dat de huidige economische ontwikkelingen een directe bedreiging vormen voor de marketingbudgetten in 2009.
Voor het onderzoek zijn 460 CMO's en 167 CFO's (in totaal 627) ondervraagd in de volgende landen: Verenigd Koninkrijk (100 interviews), Duitsland (103), Spanje (106), Italië (109), Frankrijk (102), Nederland (107).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid