Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaanse marketeers kennen eigen merkwaarde niet

55 pct van de senior marketeers in de Verenigde Staten heeft geen kwantitatief inzicht in de merkwaarde van hun eigen organisatie, zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gebrekkig inzicht in de waarde van de eigen merken heeft tot gevolg dat het bouwen van een sterk merk onvoldoende aandacht krijgt in de organisatorische besluitvorming, zo concluderen de onderzoekers. 64 pct van de ondervraagde leidinggevenden gaf te kennen dat merken helemaal geen rol spelen in de besluitvorming van hun bedrijven. Hiermee zouden bedrijven grote kansen laten liggen om het economisch potentieel van hun merken uit te buiten.

related partner content for mobile comes here

De respondenten die aangaven dat merken geen rol speelden in hun organisatorische besluitvorming, voerden daarvoor de volgende redenen aan:

· Initiatieven ondersteunen het merkbelang niet (51 procent)
· Niet in staat financiële meerwaarde van merk aan te tonen (49 procent)
· Bestaande branding-expertise wordt niet breed geaccepteerd (40 procent)
· Belang van merkwaarde wordt niet door (meet)cijfers gestaafd (39 procent)
· Budgetten zijn gericht op communicatieactiviteiten (32 procent)
· Merk vormt geen onderdeel van de 'invloedssfeer' (28 procent)
· CEO biedt geen ruggesteun (25 procent)
· Er is nog geen branding-expertise aanwezig (15 procent)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in