Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument heeft geen probleem met gemanipuleerd voedsel

Consumenten hebben er geen problemen mee voedsel te kopen dat genetisch versleuteld is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is de conclusie van een groot Europees onderzoek dat in Nederland is uitgevoerd door de Technische Universiteit (TU) Delft. Tweederde van de Nederlandse consumenten kijkt niet op het etiket van eten om te controleren of het gemanipuleerd is. Alleen een kleine minderheid controleert de aankopen in de supermarkt. In de rest van de onderzochte landen reageren burgers net zo stoïcijns op gemanipuleerd voedsel, vooral slaolie en margarine.

related partner content for mobile comes here

'Deze studie toont aan dat de meesten niet bewust genetisch gemanipuleerde voedingsmiddelen negeren in de supermarkt, wat mensen ook zeggen in opiniepeilingen', reageerde projectleider professor Vivian Moses van het Londense Kings College. Het onderzoek duurde twee jaar en werd gehouden in tien Europese landen.

Bron: De Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in