Overslaan en naar de inhoud gaan

Een actie met oude kauwgom op Marktplaats

Je wilt aandacht voor een kauwgommerk. Dan kun je niet zonder internet. Je zet dus een bericht op Marktplaats waar een oude, uitgekauwde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niemand ziet het, maar dat kan je niet tegenhouden.

related partner content for mobile comes here

Vervolgens stuur je het ANP een persbericht, en dat wordt braaf doorgestuurd:

'Op Marktplaats heeft een vrouw uit Delft een gebruikte kauwgom van het merk Sportlife voor 41 euro en 11 cent gekocht.

'Het betrof een drie maanden oude kauwgom met Longer Lasting Taste. Met een nog zo goed als nieuwe smaak, aldus de advertentie op Marktplaats. De vrouw stelt te hebben geboden omdat ze de advertentie zo bizar vond dat ze per sé wilde weten wat erachter zat.

'Toen bleek dat meer mensen spontaan boden, heeft ze er gewoon steeds weer overheen geboden. Uiteindelijk bleek het te gaan om een on line actie van Sportlife. Bedacht door reclamebureau UbachsWisbrun/JWT.

'Op deze ludieke manier vraagt Sportlife aandacht voor de extra lange smaak van hun Longer Lasting Taste kauwgom.

'Sportlife heeft de uitgekauwde kauwgom uiteindelijk persoonlijk bij de hoogste bieder afgeleverd.'
Mark Visser, Marketing Directeur bij Sportlife: 'We hebben 'm in een mooi juwelendoosje gestopt en zo charmant als we konden aan haar aangeboden. Ze was er erg blij mee.'

Op de vraag aan Mark Visser wat ze uiteindelijk met die 41 euro en 11 cent hebben gedaan?

'Die hebben we ingelijst en een speciaal plekje in het Sportlife hoofdkantoor gegeven. Het blijft tenslotte een mooi bewijs voor de waarde van onze kauwgom.'

Nu moet iedereen er natuurlijk wel over schrijven.

Case gesloten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in