Overslaan en naar de inhoud gaan

Gaming is big business

Wie boven de 30 is, ontgaat het waarschijnlijk volledig, maar professioneel gamen is huge. De professionele spelers worden opgejaagd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Traditionele adverteerders hebben het nog steeds onvoldoende in de gaten, volgens Saul J. Berman, consultant bij IBM’s entertainment-poot. Internet wordt het wereldwijde forum voor sport, entertainment en communicatie. ‘Wie dat niet in de gaten heeft, ziet de kansen en bedreigingen niet.’ Gaming was een niche voor pafferige nerds, maar van dat imago is het zich in rap tempo aan het ontdoen. De gamingindustrie gaat dit jaar naar verwachting 34 miljard dollar omzetten. Ter vergelijking: de filmindustrie zette vorig jaar 21 miljard dollar om. In cyberspace is zo iemand als Wendel te vergelijken met Tom Cruise of Tiger Woods. En sommige bedrijven beginnen dat te begrijpen. Technologiebedrijven als Intel en Samsung stellen bijvoorbeeld het prijzengeld beschikbaar voor wereldtoernooien, in de hoop dat er een halo-effect optreedt waardoor ze meer verkopen. Ondertussen is Wendel flink bezig zichzelf als merk neer te zetten. Hij heeft zijn naam (Fatal1ty) in licensie gegeven aan verschillende hardwareproducenten en komt straks met een kleding-, schoenen- en pettenlijn.

related partner content for mobile comes here

Bron: Business Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in