Gaming is big business
Traditionele adverteerders hebben het nog steeds onvoldoende in de gaten, volgens Saul J. Berman, consultant bij IBM’s entertainment-poot. Internet wordt het wereldwijde forum voor sport, entertainment en communicatie. ‘Wie dat niet in de gaten heeft, ziet de kansen en bedreigingen niet.’ Gaming was een niche voor pafferige nerds, maar van dat imago is het zich in rap tempo aan het ontdoen. De gamingindustrie gaat dit jaar naar verwachting 34 miljard dollar omzetten. Ter vergelijking: de filmindustrie zette vorig jaar 21 miljard dollar om. In cyberspace is zo iemand als Wendel te vergelijken met Tom Cruise of Tiger Woods. En sommige bedrijven beginnen dat te begrijpen. Technologiebedrijven als Intel en Samsung stellen bijvoorbeeld het prijzengeld beschikbaar voor wereldtoernooien, in de hoop dat er een halo-effect optreedt waardoor ze meer verkopen. Ondertussen is Wendel flink bezig zichzelf als merk neer te zetten. Hij heeft zijn naam (Fatal1ty) in licensie gegeven aan verschillende hardwareproducenten en komt straks met een kleding-, schoenen- en pettenlijn.
Bron: Business Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid