Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse man is digitaal

Vrijwel alle Nederlandse mannen zijn anno 2005 digitaal. Dat blijkt uit onderzoek van Sanoma Men’s Magazines (SMM) Kenniscentrum in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Enkele andere resultaten uit het onderzoek:

related partner content for mobile comes here
  • 29 procent zegt absoluut niet zonder elektronica of gadgets te kunnen
  • 37 procent vindt dat elektronische producten en gadgets een grote toegevoegde warade hebben
  • 55 procent van de mannen vindt dat elektronische foefjes voor plezier staan
  • 40 procent vindt digitale televisie het innovatiefst De Nederlandse man (56 procent) verkiest de gedrukte versie van een krant of tijdschrift metgratis toegangs tot de online versie. Er bestaan vier groepen digitale manenen gemeten naar het gebruik van en binding met digitale producten of diensten. 23 procent (zo’n 1,5 miljoen Nederalndse mannen) ‘omarmen de digitale technologie’. Zij worden in het onderzoek de ‘Sprinters’genoemd. De groep die daarop volgt, heet ‘Voorlopers’, ook 23 procent. Zij ‘willen graag’ en doen hun best de ontwikkelingen bij te houden. Daarna volgen de ‘Volgers, een groep van 29 procent die de ontwikkeling wat kritischer bekijken. De laatse groep bestaat uit ‘Achterblijvers’, 23 procent die niet warm of koud worden van de digitale revolutie. De topvijf van merken die volgens de Nederlandse man vooruitlopen: Microsoft, Philips, iPod, Nokia en TomTom. 74 procent van de Nederlands mannen kent iPod, maar slechts drie procent gebruikt het. Als we naar Microsoft kijken: 95 procent kent het, 64 procent maakt er gebruik van.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in