MTV lanceert twee tv-kanalen voor mobiel
Het eerste kanaal, gepland rond de komende jaarwisseling, omvat een zogenaamde ‘loop’ van zo’n 55 minuten en bestaat uit live-muziekregistraties, series en interviews. Dat meldt vakblad Adformatie vandaag. Het gaat hierbij om een stream van deels nieuwe en deels bestaande MTV-content. Mogelijk wordt daar later ook on-demand content aan toegevoegd.
Een of meerdere maanden later komt MTV ook met een 24-uurskanaal via hetzelfde netwerk, dat MTV-muziekclips uitzendt. MTV-baas Dan Ligtvoet: ‘Dat kanaal brengt MTV zoals iedereen het kent, maar dan bedoeld voor out-of-home.’
Beide mobiele zenders blijven naast elkaar bestaan, de namen zijn nog niet bekend. De eerstgenoemde zender richt zich volgens Ligtvoet op een breed publiek van 13-35-jarigen, de tweede (muziek)zender bedient een iets jonger publiek, met 16-24-jarigen als kern. Ligtvoet maakt tevens be-kend dat MTV ook van plan is haar drie digitale kanalen via meerdere mobiele operators te gaan aanbieden. Dat zou in het eerste halfjaar van 2006 moeten gebeuren.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
De lancering van de mobiele zenders is onderdeel van een wereldwijde deal tussen MTV en Vodafone, die per land verder wordt ingevuld. Ligtvoet: ‘Ik zie nog geen enorme verdienmodellen, en van het aantal gebruikers heb ik ook geen idee, maar we vinden het belangrijk om het UMTS-gebruik op deze wijze een flinke push te geven.’
Overigens heeft MTV ook plannen om, na een succesvolle zomerse test met KPN, broadcast naar mobiel te gaan inzetten. Daarbij gaat het om digitale tv via de ether.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid