
Dit concludeert de Stichting Alcoholpreventie Stap naar aanleiding van resultaten van het ELSA project1, een grootschalig project uitgevoerd in 24 Europese landen en medegefinancierd door de Europese Commissie.
Veel reclameboodschappen zijn voor jongeren te aantrekkelijk en alcoholproducenten spelen in op de ruimte die de bestaande reguleringen hen bieden. Ze zoeken hierbinnen steeds weer de grenzen op, zo meldt Stap. De stichting pleit voor harmonisering van reguleringen van alcoholreclame op Europees niveau.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU Delft´Er moet meer gelijkluidende wetgeving komen die als doel heeft om de hoeveelheid reclame te beperken en de aantrekkelijkheid voor jongeren ervan in te dammen´, aldus Stap. Uit de studie blijkt volgens directeur Wim van Dalen dat jongeren beïnvloed worden door alcoholreclame. ´De negatieve invloed van alcoholreclame op het drinkgedrag van jongeren is voldoende aangetoond. Dat feit dwingt overheden ertoe om maatregelen te nemen om alcoholreclame aan banden te leggen.´
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee