Overslaan en naar de inhoud gaan

Engelse supermarkt toestanden

Ook in de UK woedt een ware prijsoorlog. Natuurlijk onder de gevestigde orde, die last heeft van de onstuitbare opmars van Aldi en vooral…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tesco levert fors in, waardoor alle problemen (winstwaarschuwingen, sjoemelen met cijfers en een CFO die al drie maanden geleden vertrokken blijkt te zijn – het klinkt allemaal bekend) nog heftiger aankomen. Stond recent in het FD. In het prijsgeweld doet ASDA (ook een formule met zeer scherpe prijzen) het goed. Sainsbury, dat de afgelopen 4 weken de omzet met 4,2% zag dalen, heeft zich voluit in de prijsoorlog gestort. In hun advertenties vergeleken ze hun prijzen met die van Tesco. Tot nu toe dé benchmark.

related partner content for mobile comes here

Maar omdat ASDA claimde 10% goedkoper te zijn en daar succesvol mee is, worden in de advertenties van Sainsbury de prijzen nu vergeleken met ASDA. Sainsbury verlaagde namelijk de prijzen van 1200 kruideniersartikelen tot onder het ASDA niveau. &;De klanten hoeven nu niet op promoties te wachten, ze weten dat ze bij ons goedkoper uit zijn&;, zeggen ze.
Aan de consument leggen ze de &;move&; uit door te stellen: &;changing the way we set our prices&;. Dat ze hun prijsvergelijking met Tesco ingeruild hebben voor die met ASDA begrijp ik.

Tesco is niet meer de glorieuze marktleider, maar aangeschoten wild, dat &;op de grond ligt&;. Het is niet erg sportief, die nu te blijven &;schoppen&;. Engelsen begrijpen dat als geen ander en zullen de Sainsbury strategie ook om die reden waarderen.    

Beeld: bericht uit het Financieele Dagblad

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in