Overslaan en naar de inhoud gaan

Een paar geslaagde brandingverhalen

Enkele voorbeelden van geslaagde branding, ter inspiratie. Haren wassen is ook gewoon leuk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eurostar was zo moedig om in zijn reclame de draak te steken met de status van businessclass vliegen voor je werk. Alsof dat zo leuk is. Met een handige campagne wist Eurostar zakenreizigers te overtuigen van de voordelen van een snelle, comfortabele treinreis, zonder wachttijden en incheckgeneuzel.

related partner content for mobile comes here

Shampoofabrikant Herbal Essences kwam erachter dat veel mensen, met name vrouwen, het leuk vinden om hun haar te wassen. Alle shampooreclame gaat altijd maar weer over de productvoordelen van de betreffende shampoo. Herbal Essences wist adequaat op te vallen met reclame waarin nou eens het leuke van haren wassen werd benadrukt.

Kodak kwam er via marktonderzoek achter dat veel mensen gek worden van verkopers die suggereren dat consumenten digibeten zijn en daarom product X nodig hebben omdat dat zo eenvoudig werkt. In een campagne demystificeerde Kodak zijn camera’s, zonder de consument te infantiliseren. Wat goed bleek voor de verkoop.

En Diet Pepsi sprak hardwerkende twintigers en dertigers, die nog wel eens terugverlangen naar de vrijheid van het studentenleven, succesvol aan met een campagne gericht op de ‘momenten van jeugdige bevrijding’.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in