Een paar geslaagde brandingverhalen


Eurostar was zo moedig om in zijn reclame de draak te steken met de status van businessclass vliegen voor je werk. Alsof dat zo leuk is. Met een handige campagne wist Eurostar zakenreizigers te overtuigen van de voordelen van een snelle, comfortabele treinreis, zonder wachttijden en incheckgeneuzel.
Shampoofabrikant Herbal Essences kwam erachter dat veel mensen, met name vrouwen, het leuk vinden om hun haar te wassen. Alle shampooreclame gaat altijd maar weer over de productvoordelen van de betreffende shampoo. Herbal Essences wist adequaat op te vallen met reclame waarin nou eens het leuke van haren wassen werd benadrukt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSKodak kwam er via marktonderzoek achter dat veel mensen gek worden van verkopers die suggereren dat consumenten digibeten zijn en daarom product X nodig hebben omdat dat zo eenvoudig werkt. In een campagne demystificeerde Kodak zijn camera’s, zonder de consument te infantiliseren. Wat goed bleek voor de verkoop.
En Diet Pepsi sprak hardwerkende twintigers en dertigers, die nog wel eens terugverlangen naar de vrijheid van het studentenleven, succesvol aan met een campagne gericht op de ‘momenten van jeugdige bevrijding’.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid