Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma Uitgevers komt met nieuw tijdschriftconcept: Flow

Flow. Zo heet het prestigieuze nieuwe vrouwentijdschrift, dat Sanoma Uitgevers vanaf half november op de markt brengt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het blad, dat zes keer per jaar gaat verschijnen (gedrukte oplage van het eerste nummer: 100.000 exemplaren) richt zich op hoogopgeleide vrouwen tussen 30 en 45 jaar, die druk zijn met werk, kin-deren en hun sociaal leven. Volgens de bedenkers van Flow, Astrid van der Hulst en Irene Smit, gaat het tijdschrift ‘alles anders doen’: het blad zelf, de organisatie erachter en de advertentie-exploitatie. Zo krijgt het vier katernen die alle op verschillende papiersoorten worden gedrukt, bevat het blad achterin steeds een uit-neembaar boekje en roept het geheel een gevoel op van een notitieboekje, met talloze uitneembare elemen-ten. Qua organisatie zijn Van der Hulst en Smit (beide in deeltijd, ook een noviteit in de Sanoma-gelederen) samen hoofdredacteur, maar feitelijk opereren ze als creative director. Tussen het tweetal en de uitgever Special Interest is een commercieel manager benoemd, die zich onder meer met de financiën bezighoudt. Het hoofdredactioneel duo gaat ook zelf advertentie-concepten bedenken voor het blad. Van der Hulst: ‘Zo-als bijvoorbeeld uitneembare recepten met Iglo-producten.’ Smit omschrijft de formule van het nieuwe tijd-schrift als ‘Me time magazine’: ‘Een mooi blad dat je rust geeft in je leuke maar drukke bestaan. Ontstressen, op een toon van Hollandse nuchterheid, en met oplossingen voor dagelijkse problemen.’ De vier katernen van het blad luiden ‘live mindful’, ‘spoil yourself’, ‘feel connection’ en ‘simplify your life’. Flow is een van de grootste introducties van Sanoma in jaren. In zijn vernieuwde opzet moet het product ook laten zien wat Sanoma Uitgevers allemaal in huis heeft. Flow gaat 6,95 euro in de winkel kosten.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in