Wat marktwinnaars goed doen
Marktoriëntatie is geen hogere wetenschap, zo blijkt maar weer eens uit een vergelijking van een kleine 300 beursgenoteerde Duitse ondernemingen. De top 3 van de lijst doet gewoon een aantal basale dingen goed die alle andere bedrijven ook zouden kunnen doen. Om te beginnen nemen ze marktgerichtheid heel serieus en doen ze er alles aan om de wensen van de klant volledig te vervullen.
Verder hanteren ze een consistente strategie: als bijvoorbeeld de doelstellingen van de marketingafdeling op de lange termijn gericht zijn, geldt dat ook voor de doelstellingen van de afdeling verkoop. De toppers in de lijst hebben echter ook een paar minder voor de hand liggende karakteristieken.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaZo is in enkele bedrijven de arbeidsdeling afgeschaft, onder het motto ‘wie slim is kan alles’. Eén persoon houdt zich bezig met het hele proces, of dat nu op de productieafdeling of bij marketing is. Een voordeel daarvan is dat er intern kan worden gebenchmarkt: iedereen doet hetzelfde toch net weer een tikkeltje anders, en zo kun je kijken wie het het beste doet.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid