Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat marktwinnaars goed doen

Wat doen de beste marktgerichte ondernemingen nou precies zo goed?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marktoriëntatie is geen hogere wetenschap, zo blijkt maar weer eens uit een vergelijking van een kleine 300 beursgenoteerde Duitse ondernemingen. De top 3 van de lijst doet gewoon een aantal basale dingen goed die alle andere bedrijven ook zouden kunnen doen. Om te beginnen nemen ze marktgerichtheid heel serieus en doen ze er alles aan om de wensen van de klant volledig te vervullen.

related partner content for mobile comes here

Verder hanteren ze een consistente strategie: als bijvoorbeeld de doelstellingen van de marketingafdeling op de lange termijn gericht zijn, geldt dat ook voor de doelstellingen van de afdeling verkoop. De toppers in de lijst hebben echter ook een paar minder voor de hand liggende karakteristieken.

Zo is in enkele bedrijven de arbeidsdeling afgeschaft, onder het motto ‘wie slim is kan alles’. Eén persoon houdt zich bezig met het hele proces, of dat nu op de productieafdeling of bij marketing is. Een voordeel daarvan is dat er intern kan worden gebenchmarkt: iedereen doet hetzelfde toch net weer een tikkeltje anders, en zo kun je kijken wie het het beste doet.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in