Unilever in de clinch met EU over reclame


Dit heeft het EU-agentschap voor Voedselveiligheid (Efsa) in Parma bepaald in een eerste serie van acht uitspraken over gezondheidsclaims bij voedingsmiddelen, meldt Het Financieele Dagblad. Fabrikanten hebben circa 220 claims aangemeld.
Unilever gaat in beroep tegen de uitspraak. 'Het gaat ons om een zwaarwegend belang. Vitaliteit is onze missie, gezonde voeding ons voornaamste speerpunt', zegt een woordvoerder.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Europese Commissie heeft bepaald dat de industrie na 2009 niet zomaar gezondheidsclaims op de etiketten mag voeren. Dan zijn nog uitsluitend door de Efsa goedgekeurde stellingen toegestaan. De Commissie wil daarmee de wildgroei aan gezondheidsclaims inperken.
Unilever zegt over Becel pro-activ dat 'plantaardige sterolen het cholesterol(gehalte) en het risico op hart- en vaatziekten verlagen'. De Efsa erkent het eerste deel van de claim, maar ziet onvoldoende bewijs voor het tweede deel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid