Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke daling advertentiekosten Google

De gemiddelde kosten per klik (cpc) voor een travel advertentie in Google zijn in het tweede kwartaal significant gedaald (18,2%) ten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten zoeken steeds gerichter en hierdoor is het mogelijk goedkopere kliks te realiseren. Ook de kosten per keyword zijn in het tweede kwartaal gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2007.
Dit blijkt uit het derde rapport van de Traffic4u Search Index Travel. TSI: een index van de gemiddelde kosten per klik (CPC) voor een advertentie in het advertentieprogramma van Google Adwords. Aan de hand van deze index worden ontwikkelingen van de gesponsorde koppelingen in verschillende branches besproken.

related partner content for mobile comes here

Vergeleken met het eerste kwartaal van 2008 is er wel sprake van een stijging van de cpc( 5,5%). Deze is echter rminder sterk dan vorig jaar toen het tweede kwartaal11,2% hoger uit kwam. Een verklaring ziet Traffic4U in de toegenomen concurrentie , niet alleen van andere adverteerders maar ook van andere online marketing kanalen als affiliate marketing. Tevens is er sprake van een verminderde boekingsbereidheid als gevolg van diverse omgevingsfactoren zoals het dalende consumentenvertrouwen, de kredietcrisis, het EK Voetbal en 'de weersomstandigheden'.

Verwacht wordt dat de dalende trend in de travel branche in het derde en laatste kwartaal van 2008 zal doorzetten.
Het volledige rapport ‘Search Index Travel Q2 2008’ is te downloaden.

De Traffic4u Search Index is ontwikkeld om te voorzien in de behoefte van online adverteerders aan inzichten in de Nederlandse zoekmarkt. Het vormt een beschrijvend model dat kan worden gebruikt ter vergelijking of evaluatie van advertentiecampagnes in zoekmachines in Nederland. De campagnes die deel uitmaken van de Traffic4u Search Index zijn advertentiecampagnes in het zoeknetwerk van Google in Nederland, die in het beheer zijn van Traffic4u. Voor de Travel branche zijn dit meer dan 250 campagnes voor onder andere vluchten, pakketreizen en hotels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in