Ethisch verantwoorde drankjes
De carbon-neutrale energiedrank heet Acute Fruit 100% Juice Energy Drink en is in sinaasappelsmaak door de Monarch Beverage Company op de Amerikaanse markt gebracht. Het bedrijf werkt samen met Carbonfund.org, een organisatie die ondernemingen helpt het carbongehalte van hun producten te verminderen. Datamonitor verwacht dat in deze tijd, met veel aandacht voor de carbon footprint van producten, er meer carbon-bewuste producten op de markt zullen verschijnen.
Een andere 'groene' drank op de Amerikaanse markt is de Noble 100% Pure All Natural Juice van Blue Lake Citrus Products. Dit sap zit in een fles die geheel is gemaakt van natuurlijk (mais) recyclebaar materiaal. Ook hier ziet Datamonitor een toekomst in, gezien het feit dat steeds meer consumenten bezorgd zijn over niet-recyclebaar uit olie gemaakt plastic verpakkingen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaHet jonge Amerikaanse PurBlu Beverages komt op zijn thuismarkt met Give Natural Spring Water. Wie een fles koopt, kan kiezen uit drie goede doelen waar het bedrijf 10 cent aan doneert. Koopt men een fels met daarop Life, dan doneert men aan kinderen in nood, koopt men Hope, dan gaat de tien cent naar een fonds voor borstkanker en kiest men voor Love, dan steunt men het milieu. Het is niet ongebruikelijk dat bedrijven een deel van de opbrengst doneren, maar het is wel uniek dat de consument in de winkel kan bepalen door het middel van het kiezen van een van drie producten waaraan het geld wordt gedoneerd.
In Japan lanceerde DyDo Drinco zijn DyDo Juso Tokushu in lemonsmaak. Als drie van deze flessen naast elkaar staan, ziet de consument een afbeelding van productinformatie dat lijkt op een inhoudspagina in een tijdschrift.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid