Overslaan en naar de inhoud gaan

Ethisch verantwoorde drankjes

De afgelopen tijd zijn er een aantal ‘ethisch verantwoorde’ drankjes op de markt verschenen. Zoals een ‘carbon-neutraal’…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De carbon-neutrale energiedrank heet Acute Fruit 100% Juice Energy Drink en is in sinaasappelsmaak door de Monarch Beverage Company op de Amerikaanse markt gebracht. Het bedrijf werkt samen met Carbonfund.org, een organisatie die ondernemingen helpt het carbongehalte van hun producten te verminderen. Datamonitor verwacht dat in deze tijd, met veel aandacht voor de carbon footprint van producten, er meer carbon-bewuste producten op de markt zullen verschijnen.

related partner content for mobile comes here

Een andere 'groene' drank op de Amerikaanse markt is de Noble 100% Pure All Natural Juice van Blue Lake Citrus Products. Dit sap zit in een fles die geheel is gemaakt van natuurlijk (mais) recyclebaar materiaal. Ook hier ziet Datamonitor een toekomst in, gezien het feit dat steeds meer consumenten bezorgd zijn over niet-recyclebaar uit olie gemaakt plastic verpakkingen.

Het jonge Amerikaanse PurBlu Beverages komt op zijn thuismarkt met Give Natural Spring Water. Wie een fles koopt, kan kiezen uit drie goede doelen waar het bedrijf 10 cent aan doneert. Koopt men een fels met daarop Life, dan doneert men aan kinderen in nood, koopt men Hope, dan gaat de tien cent naar een fonds voor borstkanker en kiest men voor Love, dan steunt men het milieu. Het is niet ongebruikelijk dat bedrijven een deel van de opbrengst doneren, maar het is wel uniek dat de consument in de winkel kan bepalen door het middel van het kiezen van een van drie producten waaraan het geld wordt gedoneerd.

In Japan lanceerde DyDo Drinco zijn DyDo Juso Tokushu in lemonsmaak. Als drie van deze flessen naast elkaar staan, ziet de consument een afbeelding van productinformatie dat lijkt op een inhoudspagina in een tijdschrift.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in