Overslaan en naar de inhoud gaan

'Duurzame Nederlander' vooral op zoek naar zonnepanelen, vegan eten en elektrische fietsen

​​​​​​​Dit blijkt uit onderzoek van online marketing platform SEMrush.
duurzaam
duurzaam

Het bedrijf onderzocht welke zoektermen Nederlanders de afgelopen drie jaar gebruiken op het gebied van duurzaamheid. Per jaar is hieruit een top 5 samengesteld.

related partner content for mobile comes here
SEMrush

Algemene oplossingen

In de categorie algemene duurzaamheidsoplossingen, zijn zonnepanelen verreweg het populairst. In 2018 betrof deze term ruim 27% van de zoekopdrachten naar duurzaamheidsoplossingen. Dat is 5% meer dan er werd gezocht op ‘elektrische fiets’.

In absolute getallen werd gemiddeld 85 duizend keer per maand gezocht naar de term zonnepanelen. Een sterke zakker is het openbaar vervoer. Van alle duurzaamheidsoplossingen daalde de term van 25% in 2016 naar een kleine 13% in 2018.

Algemeen

Eettrends

Populairste eettrend is vegetarisch eten, met 12 duizend zoekopdrachten per maand. De grootste groeier echter is veganistisch eten of vegan eten. De twee termen hadden over de afgelopen 3 jaar een groeifactor van 2.7 en groeiden in absolute aantallen van gemiddeld 7.300 keer per maand in maart 2016 naar 17.200 keer per maand in februari 2019.

Duurzaam vervoer

De voorkeur op het gebied van duurzaam vervoer is behoorlijk veranderd. In 2016 was de elektrische hoverboard een gewild product. In 2018 wordt er voornamelijk gezocht op ‘elektrische fiets’ (ruim 70 duizend zoekopdrachten per maand). Nieuwkomer in de top 5 duurzame vervoersmiddelen is de Stint. Dit vervoersmiddel kwam groots in het nieuws door een ernstig ongeluk en dit resulteerde in 246.000 zoekopdrachten in september 2018..

vervoer
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in