Overslaan en naar de inhoud gaan

LiveRamp neemt Amsterdamse startup Faktor over

Faktor is voor een onbekend bedrag overgenomen door een van de grootste marketing-, data- en technologiebedrijven in de wereld.
Faktor
Faktor

Met de overname versterkt het Amerikaanse LiveRamp haar strategische focus op privacy en gegevensbeheer en kan zij haar portfolio van complianceproducten en -diensten verder uitbreiden. De in 2017 opgerichte start-up Faktor blijft vanuit Amsterdam werken aan de uitbreiding van haar Privacy en Consent Management Platform.

related partner content for mobile comes here

Nieuwe markten

Het Privacy en Consent Management Platform (CMP), dat bedrijven helpt te voldoen aan de GDPR regels, was voor LiveRamp de voornaamste reden om Faktor over te nemen. Het platform stelt consumenten in staat om door een gedecentraliseerde gegevensinfrastructuur zelf zijn instellingen te beheren, is een belangrijke toevoeging aan het LiveRamp-portfolio.

Volgens Tim Geenen, mede-oprichter van Faktor, is het CMP inmiddels geimplementeerd op meer dan tweeduizend websites door heel Europa. Dankzij de overname verwacht hij te kunnen uitbreiden naar nieuwe markten en daardoor het platform te kunnen opschalen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in