Overslaan en naar de inhoud gaan

'Racistisch' paaseendje van de markt gehaald door het Britse Waitrose

Het eendje van donkere (pure) chocolade stond als 'Ugly' in de schappen en dat schoot consumenten in het verkeerde keelgat.
Het lelijke eendje
Het lelijke eendje
© Waitrose
Het lelijke eendje
Het lelijke eendje
© Waitrose

Waitrose, de luxe supermarktketen uit het Verenigd Koninkrijk is in opspraak gekomen omdat het een donker (puur) chocolade paaseendje de naam 'Ugly' had meegegeven. Het donkere eendje zat in een doosje met een wit eendje en een melkeendje, die respectievelijk 'Fluffy' ('Pluisje') en 'Crispy' ('Krokantje') heetten.

related partner content for mobile comes here

Waitrose ontving al snel klachten dat het racistisch is om het donkere eendje 'Lelijkerd' te noemen. Het koos direct eieren voor zijn geld en haalde de eendjes van de markt. Ze zijn opnieuw verpakt en staan nu als naamloze paaseendjes in de schappen. 

De keuze voor 'Ugly' is naar alle waarschijnlijkheid gebaseerd op het sprookje van Hans Christian Andersen, Het Lelijke Eendje, maar dat neemt niet weg dat Waitrose omstandig excuses aanbiedt. 'Het was absoluut niet onze bedoeling om iemand te beledigen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in