Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze abri’s en billboards maken slim gebruik van sensoren

Inspirerende voorbeelden van interactie in out of home-campagnes.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Out-of-home campagnes zijn tegenworodig makkelijk interactief te maken. Een Rasperry Pi heb je al vanaf 5 dollar en met allerlei sensoren - bewegings-, warmte- of geluidssensoren - laat je een abri of billboard reageren op de omgeving Op deze manier kan technologie een creatief idee versterken.

related partner content for mobile comes here

Warmtesensoren
Het Poolse Theraflu plaatste een abri die voorbijgangers scande op lichaamstermperatuur. Dit om te zien of ze lichte koorts hadden, wat een indicatie is voor een opkomende griep. Als beloning voor hun medewerking konden voorbijgangers een thermo-selfie maken. 
 

 

Bewegingssensoren
Deze uiting van Reebok in Stockholm is een abri en vendingmachine in één. Het promoot de nieuwe ZPump 2.0 sneaker door het meten van snelheid. Als je snel genoeg voorbij sprint, unlock je een paar sneakers. 
 

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Niets werkt zo aanstekelijk als gapen. Deze abri speelt daar slim op in. Bewegingssensoren registreren of er iemand komt aanlopen. Vervolgens speelt een video af die de persoon moeten laten gapen. Op een gegeven moment gaapt het hele metrostation. Tijd voor het adverterende koffiemerk?
 

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.


Ogilvy in Londen ontwikkelde voor een asiel een serie billboards die behalve van bewegingssensoren ook gebruik maken van RFID technologie. De RFID-chips zijn verwerkt in folders die worden uitgedeeld door vrijwilligers van het asiel. Mensen die met zo&;n folder langs een billboard lopen, zien dat een video precies op hun loopje is getimed: de hond blijft over de verschillende billboards de mensen volgen.

 

For You Battersea Dogs & Cats Home Campaign

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Regensensoren
Dove plaatste op Times Square een interactief billboard dat gebruik maakt van weerdata en regensensoren. De vrouw in de video gaat bij regen uitgebreid douchen en uiteraard gebruikt ze een product van Dove. 

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Geluidssensoren
Deze veelbekroonde abri van het Zweedse shampoomerk Apotek Hjartat staat op een metrostation. De abri is voorzien van sensoren die horen of een metro aankomt. Zodra dit het geval is, begint het haar van de dame mee te bewegen met de wind. Sterk in zijn eenvoud.
 

 


Om bewustzijn te creëren voor kinderen met kanker bedacht de &;The Swedish Childhood Cancer Foundation’ (met toestemming van het shampoomerk) een confronterende inhaker op bovenstaande campagne.

 


Ook dit billboard van Fiat maakt gebruik van geluidssensoren. De uiting is ter promotie van hun parking-assistant. Door sensoren te plaatsen op de auto achter de lege parkeerplek, weet het billboard precies hoeveel ruimte de auto nog heeft. De bunny in de video reageert hierop en geeft aan hoeveel die ruimte is.

 

Volop inspiratie. Bedenk jij de volgende? 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in