Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van april

De maand waarin een nieuwe Rembrandt het licht zag, je gratis kon bellen met Zweden en Instagram ineens een zoomfunctie had.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

ING – Een nieuwe Rembrandt

related partner content for mobile comes here

Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam

Een nieuw schilderij van Rembrandt is wereldnieuws. Ook als het niet is geschilderd door de meester, maar met behulp van 21e-eeuwse technologie. Een team van datawetenschappers, Rembrandtexperts en softwareontwikkelaars analyseerde 168.000 fragmenten uit al Rembrandts schilderijen. Op basis daarvan ‘schilderde’ een 3D-printer een nieuw portret. Met dit ambitieuze project wil hoofdsponsor ING de discussie aanwakkeren over wat technologie en data ons kunnen brengen.

 

Swedish Tourist Association – The Swedish Number

Bureau: INGO Stockholm

Precies 250 jaar geleden was Zweden het eerste land ter wereld dat censuur afschafte. Sweden’s Tourist Association viert dit feestje met een gedurfde campagne. Ze openden een nationaal telefoonnummer. Wie belt, wordt doorverbonden met een willekeurige Zweed die iets over het land kan vertellen. Die mensen hebben zichzelf aangemeld via een app, dus de gesprekken zijn ongecensureerd. In totaal is er al bijna 20 dagen getelefoneerd! Voor wie direct wil bellen, het nummer is: +46 771 793 336.

 

Sony Mobile – Instazoom

Bureau: Rosbeef France

Om de fotografische kracht van de Xperia Z5 smartphone te benadrukken, liet Sony een avontuur op Instagram ontwikkelen. Centraal in InstazoomZ5 staat een foto van een statig Paris huizenblok. Als je daarop gaat inzoomen (iets wat op Instagram eigenlijk niet kan), beland je in een spel vol weirde figuren en verborgen boodschappen. Mensen die het gaan spelen, maken kans op twee tickets voor de halve finale van de Champions League.

by Sony Xperia FR

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2016 gekozen.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in